یک مقام آگاه در شهرداری تهران گفت: نحوه اجرای «طرح کاهش» در پایتخت تا هفته اول آذر ماه مشخص می شود.
کد خبر: ۱۱۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 28 October 2015
وی درخصوص جلسه شب گذشته بررسی طرح کاهش افزود: دراین نشست که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور، هوشنگ خندان دل معاون عمرانی وی، سرداراسکندرمومنی جانشین فرماندهی ناجا، سردارتقی مهری رییس پلیس راهور ناجا،سعیدمتصدی معاون حفاظت ازمحیط زیست، پیروزحناچی معاون وزارت راه و شهرسازی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و سیدجعفرتشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری حضور داشتند مقرر شده تا اجرای طرح زوج و فرد ادامه داشته باشد اما خودروهای دارای شرایط تردد در طرح کاهش در روزهای زوج و فرد فارغ از پلاک، امکان تردد داشته باشند.

وی با بیان اینکه این راه کار تسهیل برای تردد خودروهای غیر آلاینده و کم آلاینده است خاطرنشان کرد: این اقدام کوتاه مدت و برای یک ماه آینده پیش بینی شده تا در پایان این مدت طرح کاهش تعیین تکلیف شود.

به گفته ی این منبع آگاه راهکارهای پیش بینی شده در طرح کاهش تا هفته اول آذر اجرایی می شود. 

وی موضوع دیگر این جلسه را اجرای تدریجی برخورد با خودروهایی که معاینه فنی ندارند دانست و تاکیدکرد: نه به صورت ناگهانی بلکه به شکل تدریجی پلیس راهور باید با این خودروها برخورد جدی را آغاز کند.

بنا به اظهار وی بر این اساس شاهد مراجعه تدریجی گروه های بیشتری از شهروندان برای دریافت معاینه فنی خواهیم بود و مراکز معاینه فنی نیز آمادگی کامل برای مراجعه شهروندان را دارند تا از تاثیر خودروهای آلاینده بر افزایش آلودگی هوا جلوگیری شود.

به گفته ی این منبع آگاه توسعه حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد تا دولت از ناحیه دستگاه های مرتبط با این موضوع کمک های لازم را به این بخش بکند تا از نظر کیفی و کمی ناوگان حمل و نقل عمومی از فرسودگی خارج شود و وضعیت بهتری داشته باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار