مدیرعامل آبفای شهری استان اردبیل گفت: در حال حاضر 550 کیلومتر شبکه فاضلاب شهری در اردبیل اجرا شده که فقط 300 کیلومتر تحت پوشش قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۲۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵ 29 October 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، علی خاک‌نژاد در جلسه کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی استان اردبیل اظهار داشت: بحث استفاده از شبکه فاضلاب شهری و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی باید به صورت کار اجتماعی و فرهنگی در استان اردبیل فرهنگ‌سازی شود تا اکثریت مردم برای اخذ انشعاب فاضلاب و رعایت بهداشت در سطح شهر پیش‌قدم باشند.

وی گفت:‌ در حال حاضر 550 کیلومتر شبکه فاضلاب شهری در شهر اردبیل اجرا شده است که فقط 300 کیلومتر تحت پوشش قرار گرفته و مردم برای اخذ انشعاب برای باقی‌مانده شبکه فاضلاب اقدام نمی‌کنند که باید این موضوع فرهنگ‌سازی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: امسال تخصیص اعتبارات بسیار ضعیف بوده است که با این وجود 5 میلیارد تومان برای اجرای طرح فاضلاب در شهر سرعین اختصاص دادیم و فاز اول این تصفیه‌خانه در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود که فقط قادر به پوشش یک سوم شهر است.

خاک‌نژاد تصریح کرد: در روزهای آینده پیمانکار مربوطه احداث ایستگاه پمپاژ را در سرعین شروع می‌کند که این کار نیز در اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و دو سوم باقی مانده شهر نیز توسط این ایستگاه پمپاژ به تصفیه خانه فاضلاب منتقل می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه گفت:‌ با توجه به گردشگری بوده استان اردبیل، تدوین استانداردهای آب‌های گرم و سرد معدنی و درمانی به استان اردبیل واگذار شده است.

هاشم علائی افزود: امیدواریم که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل، بتوانیم این استاندارد را در اردبیل تدوین کنیم که بعد از تصویب تمامی مجتمع‌های درمانی موظف به رعایت آن هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار