نصف جهان در میان تیترها؛
تابناک: این اعتراض که در اصفهان برای نخستین بار در مقابل هتل عباسی صورت گرفت، به ادعای تجمع کنندگان سبب شد تا استراو اصفهان را به مقصد شاهین شهر و هتل اطلس آن شهر ترک کند اما دامنه اعتراض این عده تنها به اصفهان محدود نشد.
کد خبر: ۱۲۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 30 October 2015
به گزارش تابناک اصفهان، حضور جک استراو در برخی شهرهای ایران در هفته گذشته از آن دست خبرهایی بود که هرجا ردی از استراو پیدا می شد، قطعا موج رسانه ای هم به دنبال آن به راه می افتاد و برخی رسانه ها با دید خاص خود، اخبار حضور او را دنبال می کردند.

استراو در ادامه سفر خود که به گفته وی به صورت تفریحی بوده است؛ به اصفهان رسید اما هنوز پایش به اصفهان نرسیده با اعتراض عده ای مواجه شد.

این اعتراض که در اصفهان برای نخستین بار در مقابل هتل عباسی صورت گرفت، به ادعای تجمع کنندگان سبب شد تا استراو اصفهان را به مقصد شاهین شهر و هتل اطلس آن شهر ترک کند اما دامنه اعتراض این عده تنها به اصفهان محدود نشد و با انتشار این خبر که هیچ مقام رسمی آن را تایید نکرد، اعتراضات در شاهین شهر هم شکل گرفت و بعد خود را به دانشگاه هنر اصفهان رساند.

به هرحال استراو طی مدتی که در اصفهان و شیراز اقامت داشت با این برخورد میزبانی شد و در نهایت ایران را ترک کرد.

بعد از سفر جک استروا گویی هنوز جماعت معترض اصفهانی، خیال پایان دادن به تجمعات خیابانی نداشتند و روز گذشته به ادعای یکی از خبرگزاری ها، در برابر ساختمان استانداری اصفهان نیز تجمع کردند.

این تجمع البته نه در اعتراض به حضور جک استروا بلکه بدنبال سفر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، انجام شده بود.

این خبرگزاری در خبر خود مدعی شده است که این تجمع کنندگان در انتقاد به وضعیت مدیریتی در سازمان حفاظت محیط زیست، شرایط رودخانه زاینده رود و آلودگی هوا خود را به درب استانداری اصفهان رسانده بودند .

با وجود همه حاشیه‌هایی که سفر میهمانان هفته گذشته به اصفهان داشت، ابتکار در این سفر از پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای تالاب گاوخونی خبر داد.

همچنین در این سفر، سه هزار امتیاز سختی کار محیط‌بانان استان اصفهان نیز تصویب شد که از این ماه به آنان پرداخت می‌شود.

ابتکار در این نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اصفهانی فولاد مبارکه و ذوب آهن را هنوز در لیست واحدهای آلاینده دانست و گفت: این دو کارخانه آلایندگی دارند و اقداماتی در رابطه با کاهش آلایندگی خود انجام داده‌اند اما از آنجا که قانون صفر و صدی است این دو کارخانه هنوز در لیست آلاینده‌ها قرار دارند.

این هفته اصفهان میزبان میهمانی از جنس جهاد و شهادت هم بود و پیکر مطهر یکی از مدافعان حرم حضرت زینب در سوریه بعد از انتقال به اصفهان روی دستان مردم این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید پاسدار حمید دایی‌تقی از مدافعین حرم حضرت زینب (س) و فرمانده پایگاه المهدی حوزه هفت ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) اصفهان بوده است.

اصغر محسن زاده کرمانی، معاون بهبود تولید گیاهی جهاد کشاورزی اصفهان، با اشاره به اینکه زاینده رود تا پیش از ۱۵ آبانماه بازمی‌شود، گفت: با این بازگشایی ۴۰هزار هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت غله می‌رود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار