مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول از مرگ یک جوان 22 ساله بر اثر اصابت آذرخش در بن جعفر خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 30 October 2015
در ساعت 13:28 دقیقه امروز جمعه مورخ 8 آبان ماه طی تماس تلفنی از سوی پاسگاه قبله ای (بن جعفر) با سامانه 125 این سازمان خبر صاعقعه زدگی یک جوان 22 ساله واقع در جاده دزفول شوش نرسیده به بقعه متبرکه محمد بن جعفر در زمینهای زراعی داده شد که بلافاصله از سوی ستاد فرماندهی عملیات اکیپ امداد و نجات به محل حادثه فرستاده شد .

مهندس معظم فر گفت:متاسفانه دراین حادثه یک جوان حدودا 22 ساله که ساکن شهرک بن جعفر می باشد و برای پیدا کردن جان پناه در هنگام بارندگی و رعد و برق به درخت کناری (صدر) که در زمینهای زراعی میباشد پناه آورده بود، بعلت اصابت مستقیم صاعقه جان خود را از دست داد.

وی افزود:رعد و برق قادر است صدماتی جدی وارد آورد، می‎تواند به راحتی انسان و یا حیوان را از پای درآورد، زیرا از جریان الکتریکی بسیار بالایی برخوردار است که مدت آن کم بوده ولی قدرت آن زیاد است.

معظم فر با اشاره به اینکه براساس مطالعات و بررسی‎های به عمل آمده توسط متخصصین امر تعداد رعد و برق در هر لحظه در سراسر دنیا بین 1500 تا 2000 بار می‎باشد افزود شدت جریان الکتریکی در رعد و برق ممکن است بین 10000 تا 40000 آمپر باشد درحالی که حداکثر شدت جریان قابل تحمل معمولاً ازچند صد آمپر تجاوز نمی‎کند؛هشدار داد تا در هنگام رعد و برق و بارندگی از تردد در زمینهای کشاورزی، باغات و ایستادن در محلهایی نظیر اینها حتی المقدور خودداری شود.

قبل رسیدن آتش نشانان این جوان 22 ساله توسط اهالی محل به بیمارستان انتقال داده شد ولی براثر اصابت مستقیم صاعقه دچار ایست کامل قلبی شد و اقدامات پزشکی بی نتیجه ماند.

اصابت صاعقه به یک چوپان جوان در دو کوهه اندیمشک نیز در عصر روز پنجشنبه به مرگ وی منجر شد.

بارندگی و رعد و برق شدید که از روز چهارشنبه در شمال استان خوزستان آغاز شده همچنان ادامه دارد.
منبع: ايرنا
برچسب ها: رعد و برق ، دزفول
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار