مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با اعلام اینکه بارندگی شدید، خسارتی در همدان نداشته است، گفت: آبرسانی سیار از همدان به ایلام در حال انجام است.
کد خبر: ۱۲۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 31 October 2015
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با اعلام اینکه بارندگی شدید، خسارتی در همدان نداشته است، گفت: آبرسانی سیار از همدان به ایلام در حال انجام است.

به گزارش تسنیم؛علیمردان طالبی ، با اشاره به بارش شدید باران در استان همدان اظهار داشت: قبل از ورود سامانه بارشی به استان همدان، اطلاعیه‌های لازم به دستگاه‌های اجرایی و خدماتی ارسال شد تا آمادگی لازم را در صورت بروز مشکل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با آغاز بارش‌ها نیز هشدارهای لازم برای دستگاه‌ها ارسال شد، افزود: این آمادگی سبب شد تا خسارت آنچنانی در استان همدان نداشته و بارش شدید باران را مدیریت کنیم.

طالبی تصریح کرد: آبگرفتگی برخی معابر و تعدادی از منازل شهر همدان، آبگرفتگی مخزن گاز، گیر افتادن عشایر در مرز شهرستان‌های نهاوند و ملایر، انسداد قناتی در نهاوند و آبگرفتگی تعدادی از منازل همجوار آن از جمله مشکلاتی بود که به سبب بارش شدید باران در همدان ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و پلیس اقدامات مناسبی در این زمینه داشتند، عنوان کرد: تمامی مشکلات به طور کامل رفع شده و این آمادگی وجود دارد تا در صورت نیاز تیم‌های امدادی و مدریت بحران استان وارد عمل شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با اعلام اینکه از عصر امروز بارش‌ها دوباره در همدان شدید می‌شود، گفت: دستورالعمل‌ها و هشدارهای لازم به دستگاه‌های خدماتی، راهداری و پلیس ابلاغ شده تا آمادگی لازم را برای مدیریت بحران و رفع مشکلات در صورت بروز داشته باشند.

وی با بیان اینکه احتمال بارش برف در گردنه‌ها و ارتفاعات استان همدان وجود دارد، افزود: در این راستا نیز هشدارهای لازم به اداره کل راه و شهرسازی برای آماده باش راهداری‌ها و پلیس راهور داده شده است تا در صورت کولاک و بارش سنگین برف اقدامات لازم در زمینه برف‌روبی، نمک‌پاشی و اسکان در راه‌مانده‌ها را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با اشاره به وقوع سیل در استان‌های همجوار بویژه استان ایلام نیز بیان کرد: در حال حاضر بیشترین مشکل این استان تامین آب شرب مردم است چراکه سیل آسیب بسیاری به شبکه آبرسانی ایلام وارد کرده است.

وی اظهار داشت: در همین راستا 50 درصد از ظرفیت آبرسانی سیار در استان همدان به استان ایلام اعزام شده تا بخشی از نیاز مردم شهر ایلام به آب شرب را تامین کند.

طالبی با بیان اینکه امکان اعزام ماشین‌آلات سنگین به سبب زمان‌بر بودن به استان ایلام نبود، گفت: دو اکیپ امداد و نجات از استان همدان برای ارائه خدمات به حادثه‌دیدگاه نیز به این شهر اعزام شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار