معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت: 50 هزار دانش آموز این استان در طرح المپیادهای ورزشی فعالیت می کنند.
کد خبر: ۱۲۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵ 01 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت: 50 هزار دانش آموز این استان در طرح المپیادهای ورزشی فعالیت می کنند.
ملیحه اسلامی روز شنبه در آیین افتتاحیه المپیاد ورزشی دانش آموزان شهرستان آبدانان اظهار کرد: طرح المپیاد دانش آموزی یکی از طرح های بزرگ و فراگیر است که در دولت تدبید و امید پارسال آزمایشی و امسال بصورت رسمی و قانونی در سطح مدارس استان ایلام اجرا می شود.
وی هدف از برگزاری این طرح ورزشی را تامین سلامت جسمی و ایجاد طراوت روحی دانش آموزان اعلام کرد و افزود: 50 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در 700 مدرسه استان زیر نظر چهار هزار و 500 نفر از مربیان مجرب و آموزش دیده شرکت دارند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، شعار امسال این طرح در سراسر کشور را تحصیل، تهذیب و ورزش اعلام کرد و یادآور شد: این تعداد دانش آموز از ابتدای سال تحصیلی تا پایان آن، در رشته های فوتسال، والیبال، دومیدانی، هندبال، شطرنج، بازی های بومی محلی، طناب کشی، تنیس روی میز و بدنسازی به رقابت می پردازند.
اسلامی دوران دانش آموزی را فرصتی برای تعالی روح و جسم نونهالان، نوجوانان و جوانان دانست و تاکید کرد: راه اندازی المپیاد دانش آموزی طرحی عدالت محور و تربیتی که برای شناسایی، تربیت و تقویت استعدادهای دانش آموزی در مناطق محروم است.
وی گفت: برای بررسی، طراحی، اجرا و نظارت دقیق این طرح نوین، ستاد عالی در مرکز استان به ریاست استاندار و در شهرستان ها با مشارکت و تعامل فرمانداران و ائمه جمعه تشکیل شده و علاوه بر آن 700 ستاد فرعی نیز در مدارس مجری طرح یاد شده، هستند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار