تابناک: یک عضو هیئت رییسه اتاق اصناف اصفهان از کمبود تعداد بازرسان صنفی در این کلان شهر خبر داد و گفت: عدم اجرای قوانین مربوطه توسط دولت موجب بروز این امر شده است.
کد خبر: ۱۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳ 09 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان، مهدی اصولی در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: بازرسی از اصناف هر شهر همواره به وسیله دو گروه از بازرسان اتاق و اتحادیه صنفی عملی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 130 هزاز واحد صنفی در استان، افزود: شهر اصفهان حدود 100 هزار واحد صنفی دارد که متاسفانه با کمبود بازرس در این کلان شهر مواجه هستیم چرا که طبق استانداردها برای هر 500 واحد صنفی یک بازرس نیاز است، اما چنین نیرویی را در اختیار نداریم.

این کارشناس صنفی، تاکید کرد: طبق ماده 72 قانون نظام صنفی دولت مکلف است رقم یک سوم مبلغ جرایم واریز شده از واحد های صنفی را به اتاق اصناف ایران بازگرداند تا آن نهاد این پول را برای بحث بازرسی هزینه کند، اما به دلیل بی توجهی به این امر شاهد ضعف بازرسی در اصناف هستیم.

اصولی خاطر نشان کرد: اصناف هر شهری، سازمان‌های مردم نهاد هستند که درآمدهایشان از طریق حق عضویت افراد تامین می‌شود به بیان ساده‌تر بودجه بازرسی آنها اندک است.

وی از طرح بازرسی ویژه نرخ اجناس شب عید خبر داد و تصریح کرد: حدود 9 ماه قبل کمیته نرخ‌گذاری میوه تشکیل شد، اما همیشه به نحوه این امر انتقاد داشته‌ایم به این معنا که این کمیته با همکاری چند صنف مربوطه تشکیل می‌شود که احساس می‌کنیم سود گروهی آنها در نرخ گذاری بیش از منافع عمومی دیده می‌شود.

خزانه‌دار اتاق اصناف اصفهان، اظهار کرد: کمیته نرخ گذاری میوه و سایر اجناس باید همانند قبل زیر نظر کمیسیون نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت باشد تا این دغدغه‌ها نیز رفع شود.

وی در خاتمه از آموزش بازرسان در اتاق اصناف مطابق قوانین جدید امسال در دی‌ماه سال جاری خبر داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار