رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی گفت: عشق به احمدی نژاد توان نقد را از اصولگرایان سلب کرده است. اصولگرایان اگر خودشان را نقد نکنند عاشق شخص دیگری همچون احمدی نژاد شده و اشتباهات خود را تکرار خواهند کرد.
کد خبر: ۱۲۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷ 02 November 2015

تابناک تبریز: سعید پورشریفی در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان در تبریز اظهار کرد: به انتخابی که اصولگرایان داشتند و احمدی‌نژاد را انتخاب کردند، انتقاد داریم و از هر کسی که بتواند این انتخاب را نقد کند و واقعا و منصفانه نقد کند که چرا اصولگرایان در دامن چنین عشقی گرفتار شده و عشق خود را همیشگی کردند حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اصولگرایان باید خود را به صورت ایدئولوژیک نقد کنند؛ چراکه حتی در فعالیت ها و حمایت های سیاسی خود از احمدی نژاد، از امام زمان(عج) هم مایه گذاشتند.

وی با اشاره به فعالیت 28 حزب و تشکل اصلاح طلب در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: برگزاری انتخاباتی با عظمت و با حضور حداکثری مردم یکی از مهمترین مطالبات و خواسته های اصلاح طلبان است.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات، تجلی حاکمیت مردم و یکی از مهم ترین نمادهای جمهوریت است که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به آن اشاره و خود شخص امام خمینی(ره) نیز بر آن تاکید داشتند.شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان تلاش می کند که در چارچوب قانون اساسی، مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت و تشویق کند.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیش از انقلاب ، احزاب از آزادی عمل و حق فعالیت دموکراتیک برخوردار نبودند یادآور شد: بعد از انقلاب هم به خاطر جنگ تحمیلی و شرایط ویژه کشور، احزاب اجازه و امکان فعالیت چندانی پیدا نکردند . احزاب در دوران ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی و به شکل سیستماتیک، فعالیت خود را آغاز کردند. در حال حاضر، احزاب اصلاح طلب استان نیز با تمام توان، فعالیت می کنند.

وی معتقد است: در انتخابات گذشته، احزاب نتواستند نقش 100درصدی در هدایت جامعه داشته باشند و امیدواریم امسال با تلاش همه مردم و تمامی احزاب بتوانیم این هدف را محقق سازیم. در انتخابات پیش رو احزاب می توانند به مردن رهنمود داده و از کاندیداها برنامه خواسته و اهداف آن ها را بخواهند و در جهت شناساندن بیشتر آن ها به مردم تلاش کنند.احزاب باید تقویت شوند چون حزب هزار چشم و گوش دارد. ما در فکر تعمیق اتتخابات هستیم و می خواهیم مردم بتوانند خواسته های خود را به صورت مدون از کاندیداها خواسته و آن ها نیز در جهت تحقق آن ها تلاش کنند. حزب ها فراتر از رسانه ها نقش روشنگری دارند و باید بیش از پیش در این زمینه نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه حضور 30 درصدی زنان یکی از مهم ترین تصمیمات بزرگان اصلاحات است گفت: مجمع زنان نواندیش در تمامی جلسات ما حضور دارند و خودشان نیز در برخی جلسات فعالیت می کنند.اینکه حتما یک درصدی قایل شویم موضوعی است که به صورت یک خواسته طرح شده است.کاندیداهای مختلفی که پا به عرصه حضور در انتخابات می گذارند با توجه به مقبولیت اجتماعی، برنامه ها،توانمندی ها و پایبندی به اصول اصلاح طلبی، حمایت می شوند.

پورشریفی ادامه داد: الزامی نمیبینیم که حتما باید از درصد مشخصی از زنان در انتخابات حمایت کرده و آن ها را برای حضور در مجلس انتخاب کنیم.چه بسا بیش از 30 درصد هم خانم ها بتوانند انتخاب شوند. معیار و اصول ما تفکیک جنسیتی نیست. از حضور بانوان در انتخابات استقبال می کنیم در عین حال این مطلب را نیز می گوییم که اینطور نیست که حتما پایبند این 30 درصد باشیم. اگر این تصمیم در تهران اجرا شود ما نیز چون هماهنگ با مرکز هستیم در استان تحقق این مهم را یکی از اولویت های خود خواهیم دانست. مخالفتی با 30 درصد نداریم. این 30 درصد، حکم نیست و ما بر مبنای ضوابط پیش می رویم. خط مشی، باورها و خواسته های شورای هماهنگی، شورای راهبردی و شورای سیاستگذاری جبهه اصلاحات یکی است.احدی از طرفداران اصلاحات، کنار نمی ماند؛چراکه این مهم یکی از خواسته های سید محمد خاتمی از جبهه های استانی است.

وی با اشاره به کناره گیری محمد رضا عارف از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 گفت: تدبیر اصولی عارف باعث موفقیت روحانی شد که این مهم با ریش سفیدی بزرگان اصلاح طلب ممکن شد و از این پس نیز اصلاح طلبان سعی می کنند هماهنگ با یکدیگر در مسیر توسعه همه جانبه کشور حرکت کنند.

وی در پاسخ به سوالی مدعی شد که کمیته انتخابات همان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است و انحلال آن شایعه ای بیش نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دامن زدن به مطالباتی که امکان تحقق ندارند توسط کاندیداهای احتمالی مجلس، فرصت طلبانه است و نباید به آن دامن زد و عوام را فریفت.

پورشریفی با تاکید مجدد بر فعالیت و تقویت احزاب در انتخابات آتی ادامه داد: وظیه حزب، دامن زدن به مقدورات است در راستای قانون اساسی و با هدف توسعه همه جانبه کشور نه دامن زدن به مسائلی که امکان تحقق ندارند. مطالبات مردم را در چارچوب قوانین و مصلحت کشور، طبقه بندی کرده و به نمایندگان معرفی می کنیم و هر کدام از آن ها برنامه های خوبی داشته باشند آن ها را انتخاب می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در مورد مدیریت استان توسط دکتر جبارزاده گفت: با توجه به جمیع جهات و واقع بینی باید بگوییم مدیریت فعلی استان می توانست بهتر از این عمل کند ولی می دانیم که محدودیت ها و فشارهای زیادی نیز وجود دارد.استانداری جبارزاده دو دوره دارد. قبل از تصویب برجام و بعد از برجام.مدیریت استان دستاوردهایی هم داشت که منکر آن ها نیستیم و کوچک نمی شماریم.

رییس شورای هماهنگی جببه اصلاحات آذربایجان شرقی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر برنامه اصلاح طلبان برای حمایت از اعتدالگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:ما اصلاح طلب هستیم و در درجه اول از اصلاح طلبان حمایت می کنیم. این سیاست بزرگان اصلاحات و یکی از مهمترین برنامه های محوری ما است. در درجه دوم از افرادی که رویکرد و نظر مثبتی نسبت به دولت تدبیر و امید دارند حمایت کرده و می توانیم آنان را در درون طیف خود بدانیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای حمایت از کاندیداهای فعلی و محتمل مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در مورد خبرگان در جلسات آتی صحبت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا که آیا اصلاح طلبان استان در نهایت به یک لیست واحد دست پیدا خواهند کرد یا نه؟ گفت: با توجه به اراده ای که در این دوره از انتخابات در بین اصلاح طلبان وجود دارد اصلاح طلبان 100درصد به لیست واحد خواهند رسید.

پورشریفی در ادامه سخنان خود با اشاره به وظایف شورای نگهبان عنوان کرد: شورای نگهبان مجموعه قانونی است و به وظایف خود عمل می کند. لزوما چنین نیست که نظر شورای نگهبان، همان نظر احزاب باشد. عدم تایید شورای نگهبان بدین معنی نیست که شخصی که تایید نشده است نتواند در سایر جلسات و محافل، فعالیت سیاسی داشته باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :