تابناک: همزمان با سالروز 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، همایشی تحت عنوان "استکبارستیزی" به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در سالن غیاث الدین جمشید کاشانی این دانشگاه یرگزار شد.
کد خبر: ۱۲۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲ 03 November 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از خبرگزاری بسیج، همزمان با سالروز 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، همایشی تحت عنوان "استکبارستیزی" به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در سالن غیاث الدین جمشید کاشانی این دانشگاه یرگزار شد.

سخنران این مراسم حاج اصغر رحمانی، از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج کاشان بود. ایشان در ابتدا به بیان وقایعی که در دوران انقلاب در این روز اتفاق افتاده است گرداخت.

اصغر رحمانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با اشاره به وقایع انقلاب اسلامی اظهار داشت: وقایع مختلفی در ÷یروز شدن انقلاب اسلامی موثر بوده که از مهمترین آن ها می توان به حوادث دانشگاه تهران وحمله مزدوران رژیم شاهنشاهی به دانش آموزان و دانشجویان معترض دانشگاه تهران اشاره کرد.

وی ادامه داد: ابعاد حادثه دانشگاه چنان گسترده بود که وقتی به تصاویر ضبط شده توسط خبرنگاران مراجعه می کنیم، متوجه شدت تیراندازی نیروهای رژیم به دانش آموزان می شویم؛ پس از این حادثه وزیر وقت علوم استعفا داد و روز بعد نیز کابینه شریف امامی سقوط می کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشاندرباره اتفاقات سیزدهم آبان سال 1358 بیان داشت: ساختمان سفارت آمریکا در تهران به دست گروهی از دانشجویان معترض تصرف شد؛ از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا زمان تسخیر سفارت آمریکا در تهران، دیپلمات های آمریکایی مستقر در سفارتخانه، از هیچ کوششی برای مقابله با نظام نوبنیاد جمهوری اسلامی فروگذار نکردند.

وی افزود: تماس با گروه های ضد انقلاب، ارتباط حمایتی با شبکه های تیمی کودتا و براندازی در داخل کشور و تأمین مالی گروهک های تروریستی غرب و جنوب ایران از فعالیت های سفارتخانه آمریکا در کشور بود.

رحمانی عنوان داشت: برخی از مسئولان بلندپایه دولت کارتر، پس از شکست وی در انتخابات سال 1359 در خاطرات خود، به نقش نامطلوب و مخرب دستگاه حکومتی آمریکا علیه ایران که از طریق سفارتخانه آن کشور در تهران هدایت می­شد، اشاره کردند.

در حاشیه این همایش، نمایشگاهی در همین دانشگاه با محتوای مفهوم استکبار ستیزی برگزار شد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار