یک صادرکننده معتقد است، صادرات ایران هنوز خردسال است و توان مقابله با پیری به اسم واردات را ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 04 November 2015
یک صادرکننده معتقد است، صادرات ایران هنوز خردسال است و توان مقابله با پیری به اسم واردات را ندارد.

شهریار گراوندی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه با اشاره به نوپایی صادرات در ایران، گفت: نواقص و کمبودهایی در حوزه صادرات داریم که باید با تدابیر ملی و استانی به بالندگی این هدف مقدس کمک کنیم.

وی از فعالان اقتصادی و خصوصا صادرکنندگان به عنوان پرچم داران دفاع از کشور در شرایط کنونی یاد کرد و گفت: ما نیاز به حمایت داریم، نه اینکه در جلسات از ما بخواهند رقم صادرات را بالا ببریم و بعد از پشت یقه ما را به عقب بکشند.

مدیرعامل شرکت سیمان سامان کرمانشاه از موانع و مشکلات پیش روی صادرکنندگان هم یاد کرد و افزود: اگرچه تحریم‌ها بسیار موثر بود، اما بیش از آنکه تحریم‌ها بر ما سخت بگیرد دچار خودتحریمی هستیم.

گراوندی از ساختارهای نادرست و قدیمی حاکم بر ادارات و دستگاه‎ها انتقاد کرد و ادامه داد: متاسفانه چابکی و توانمندی در ساختارهای سازمانی ما برای حمایت از صادرات وجود ندارد و شاید دلیل آن نیز انتخاب نادرست مدیران باشد.

وی خواستار بازبینی در ساختارهای صادراتی و تولیدی کشور شد و افزود: از مسئولین استان تقاضا داریم بازدیدهای دوره‌ای از واحدهای تولیدی و صنعتی استان داشته باشند و مشکلات ما را از نزدیک ببینند و بررسی کنند.

این صادرکننده برتر کشور از شرایط شرکت سیمان سامان هم یاد کرد و ادامه داد: ما در بازه زمانی 36 ماه دو خط تولید را راه‌ندازی کردیم، یک خط با ظرفیت تولید 7000 تن کلینکر در روز و خط دیگر با ظرفیت تولید 10 هزار تن سیمان در روز.

گراوندی با با تاکید بر اینکه بسیاری از تجهیزات این واحد در خود استان بومی سازی شد، یادآوری کرد: ما در این چند سال همواره روند صعوی صادرات داشته ایم و رقم صادرات ما از 800 هزار تن در سال 90 به یک میلیون و 760 هزار تن در سال گذشته رسید.

وی ادامه داد : اکنون 1500 نفر به طور مستقیم و 20 هزار نفر به طور غیرمستقیم در مجموعه ما مشغول به کار هستند و در بازار عراق هم جایگاه خود را باز کرده ایم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار