يك عضو شوراي شهر اصفهان:
تابناک: یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تأمین دستگاه‌هاي امحاي زباله عفونی از ضروریات است.
کد خبر: ۱۲۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 07 November 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، وحید فولادگر امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های یک شهر خوب ایجاد امنیت و ایمنی برای شهروندان به ویژه کودکان و افرادکم توان، مسن و معلولان است، اظهار کرد: برای برقراری امنیت و ایمنی در سطح شهر لازم است برنامه‌ریزی‌هایی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، شهرسازی، خدماتی، عمرانی و ترافیکی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه معمولا در اجرای طرح‌های عمرانی معابر، اولویت آزاد سازی با مسیر عبور خودرو است، گفت: معمولا بازگشایی این مسیر نقاط نا ایمنی برای عابرین پیاده، افراد کم‌توان و کودکان به وجود می‌آورد.

این عضو شوراي شهر اصفهان خاطر نشان کرد: لازم است لازم برای احداث معابر جدید اعتبار کافی در نظر گرفته شود و این امر در اولویت آزادسازی‌های شهرداری باشد.

فولادگر ادامه داد: مناسب سازی معابر سال‌هاست که در بودجه شهرداری پیش‌بینی و در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام شده است اما به دلیل وسعت شهر لازم است این ساختار به لحاظ جایگاه مدیریتی تقویت شده، فعالیت‌ها گسترش یافته و بودجه متناسب با فعالیت‌ها اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه پیوستگی پیاده‌روها با تقاطع‌ها و خط‌کشی‌های خیابان از مواردی است که نیاز به توجه و اصلاح مستمر دارد، خاطر نشان کرد: سد معبر در پیاده‌روها از جمله مشکلاتی است که عابران پیاده همواره از آن رنج می‌برند و جهت جلوگیری از این مشکل فرهنگ‌سازی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

این عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های ساختمانی از موارد دیگر سد معبر است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد شهرداری‌ها بايد ضوابط لازم در تخلیه مصالح و انباشت و جمع آوری نخاله را تنظیم کرده و در هنگام شروع پروژه به مالکان را ملزم به رعاين اين موارد كند.

فولادگر با اشاره به اینکه ورود موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌ها در پیاده‌روها از معضلات دیگری که عبور عابرین نیازمند را به مخاطره می‌اندازد، گفت: از متولیان فرهنگی و فرهنگ شهروندی تقاضا دارم این موضوع را به جدیت بررسی کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های گذشته بیمارستان‌ها مجهز به دستگاه‌های بی‌خطرساز شده اند اما دفن زباله‌های بیمارستانی و عفونی ولو اینکه بی‌خطر باشند باید به صورت جداگانه‌ای در لندفیلد‌های مخصوص صورت گیرد.

این عضو شوراي شهر اصفهان خاطر نشان کرد: فرآیند دفن برای زباله‌هاي عفونی، با توجه به آلودگی‌‌های بسیار خطرناکی که براي خاک ایجاد می‌كنند هر چند که تمام موازین بهداشتي رعایت شود راهکار اصولی نیست، لذا تأمین دستگاه‌هاي امحاي زباله عفونی از ضروریات است.

فولادگر اضافه كرد: از معاونت عمرانی استانداری انتظار می‌رود با توجه به مشکلات موجود در مدیریت پسماند عفونی اقدامات لازم جهت تأمین اعتبار مربوطه یا جذب مشارکت بخش خصوصی سریعا انجام دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار