فروش بلیت پروازهای نجف و بغداد برای ایام اربعین حسینی(ع) از ساعت ٨ صبح امروز به‌صورت هم‌زمان در دفاتر و سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ 07 November 2015
با هدف جلوگیری از سوء‌استفاده برخی آژانس‌های هواپیمایی در فروش بلیت پروازهای نجف و بغداد با نرخ‌های گران که سال‌های گذشته در ایام اربعین رخ ‌داد، امسال سازمان هواپیمایی کشوری برای سفر به عتبات‌عالیات به مناسبت این ایام، نرخ‌های ثابت را مصوب و اعلام کرده است که مردم خارج از رقم تعیین‌شده برای بهای بلیت پرداخت نکنند.

بر اساس قیمت‌گذاری سازمان هواپیمایی کشور، نرخ بلیت هواپیما در مسیر مشهد- نجف- مشهد یک میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان و مشهد-بغداد- مشهد یک میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان، تهران- نجف- تهران ۹۵۰ هزار تومان و تهران- بغداد- تهران ۸۵۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین نرخ بلیت پروازهای عتبات‌عالیات از سایر فرودگاه‌های کشور از جمله اصفهان و تبریز به نجف نیز با نرخ ۹۵۰‌هزار تومان خواهد بود.ناگفته نماند که نرخ‌های مصوب برای مسیرهای پروازی عتبات مربوط به کلاس پروازی اکونومی است و کلاس‌های پروازی درجه یک و کلاس تجاری مشمول این قیمت‌گذاری نمی‌شوند؛ بلکه به دلیل ارائه خدمات بیشتر در این کلاس‌های پروازی نرخ بلیت آن‌ها نیز بیش از نرخ‌های مصوب است.

پروازهای ایام اربعین از ۵ تا ١٨ آذرماه

سازمان هواپیمایی کشور همچنین در زمینه بازه زمانی پروازهای عتبات‌عالیات در ایام اربعین مصوب کرده است که نرخ‌های مصوب به مقاصد پروازی عتبات‌عالیات فقط مربوط به بازه زمانی ۵ تا ۱۸ آذر است که تمام بلیت‌های این مسیر باید به صورت سیستمی به متقاضیان فروخته شود و در عین حال هیچ ایرلاینی مجاز نیست بلیت مسیرهای پروازی به عتبات را در این بازه زمانی به صورت چارتر عرضه کند.با توجه به توقف همه سفرهای زیارتی عتبات‌عالیات در ایام اربعین حسینی که از سوی سازمان حج و زیارت انجام می‌شد، تمام هواپیماهایی که در اجاره این سازمان بوده نیز در اختیار گروه‌های آزاد قرار داده شده است تا برای اعزام هوایی کمبودی در صندلی هواپیما ایجاد نشود. در عین حال مطالبه سازمان حج و زیارت از مسئولان هواپیمایی کشور نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر فروش بلیت‌هاست تا همانند سال‌های گذشته تغییری در نرخ‌های مصوب ایجاد نشود و به دست دلالان نیفتد.

ورود زائران فقط از مرزهای تعیین شده

درباره زائرانی که قصد عزیمت به عتبات‌عالیات در ایام اربعین حسینی(ع) را خارج از مرزهایی هوایی دارند نیز ستاد اربعین که مسئولیت آن به عهده وزارت کشور است، اعلام کرد: زائران بعد از تهیه ویزای کشور عراق برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی‌(ع) فقط از مسیرهای رسمی برای سفر به این کشور تردد کنند.

با توجه به شرایط کشور عراق و حضور تروریست‌های داعش در نقاط مختلف این کشور و حتی مرزهای آن، کمیته انتظامی- امنیتی ستاد اربعین حسینی‌(ع) اعلام کرده است که زائران کشورمان از مسیرهای غیررسمی برای تردد استفاده نکنند. سه مرز خروجی رسمی در حال حاضر برای ترد زائران تعیین شده که شامل دو نقطه از مرز خوزستان و یک نقطه مرز ایلام است.

شایان ذکر است؛ هر چند پیش‌بینی‌ها برای حضور بیش از دو میلیون ایرانی در ایام اربعین حسینی(ع) در عراق است اما هنوز با توجه به نهایی نشدن ویزاهای صادر شده و مدت زمان باقی‌مانده برای ثبت‌نام متقاضیان مشخص نیست که چه تعداد از زائران از طریق مرزهای هوایی و یا زمینی عازم این کشور خواهند شد. در عین حال تاکنون ثبت‌نام بیش از نیم میلیون نفر در سامانه سماح به همین منظور انجام شده است.

منبع: شهرآرا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار