یاحی:
تابناک: معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه شهدا یاد نمی‌خواهند بلکه یار می‌خواهند، گفت: باید پیام و خواسته شهدا به خوبی در میان جامعه ترویج پیدا کند و در این راه یار و یاور شهیدان باشیم.
کد خبر: ۱۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰ 10 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رسول یاحی امروز (سه‌شنبه) در نخستین یادواره 325 شهید نوجوان استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمان جنگ بارها شاهد صحنه‌هایی بودیم که نوجوانان زیر 15 سال، اصرار می‌کردند به جبهه ها اعزام شوند چرا که در جبهه‌ها به رزمندگانی نیاز بود که از بنیه و قوای جسمانی مناسبی برخوردار باشند تا در عملیات‌های سخت بتوانند به خوبی نقش خود را ایفا کنند و در نهایت باعث موفقیت شوند.

وی افزود: از نظر قانونی برای اعزام به جبهه‌های جنگ، افراد باید سن بالای 18 را می‌داشتند اما برخی از آنها در شناسنامه‌های خود دست می بردند و سنشان را تغییر می‌دادند تا بتوانند به جبهه اعزام شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه یک سری افراد در جبهه‌ها بودند که قد آنها از تفنگ هم کوتاه‌تر بود، اضافه کرد: امام خمینی (ره) به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی، چنان اعتماد به نفسی در میان نوجوانان زیر 18 سال ایجاد کرده بودند که این نوجوانان به بلوغ عقلی برسند و در خود توانایی حضور در جبهه را ببینند.

وی با بیان اینکه شهدا یاد نمی‌خواهند بلکه یار می‌خواهند، خاطر نشان کرد: باید پیام و خواسته شهدا به خوبی در میان جامعه ترویج پیدا کند و در این راه یار و یاور شهیدان باشیم.

به گزارش ایسنا؛ نخستین یادواره 325 شهید نوجوان استان اصفهان به همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان و با همکاری اداره آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان همزمان با روز شهدا (19 اسفند) با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر برخی از مدارس اصفهان در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار