دستور شفاف و روشن مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی بر زمین مانده و هیچکدام از قوای سه گانه برای آن اقدامی نکرده اند
کد خبر: ۱۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷ 11 March 2015
تابناک بوشهر: جانشین سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: دستور شفاف و روشن مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی بر زمین مانده و هیچکدام از قوای سه گانه برای آن اقدامی نکرده اند.

به گزارش جنوب نیوز، سرهنگ پاسدار حمید خرمدل درهمایش ملی اقتصاد دانش بینان معبراقتصاد مقاومتی افزود: مباحث مطرح و ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری برای همه ما حجت است و قوای سه گانه باید به سهم خود برای اجرایی کردن آن تلاش کنند.

وی یادآورشد:سیاست های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری الزام آور است و اگر در این زمینه کوتاهی می شود باید واقعیت ها گفته شود و ملاحظه هیچ مقامی را نیز نکرد.

جانشین سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اضافه کرد: اینکه هر روز خبر از چپاول بیت المال و فساد در کشور داده می شود ناشی از بی توجهی به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد مسایل مختلف است.

سرهنگ خرمدل ادامه داد: زمانی که برنامه ریزی و سیاست گذاری برای رفع موانع اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی انجام می شود به جایی می رسیم که گره با منافع برخی از افراد خورده برهمین اساس عزمی برای اجرای این سیاست ها دیده نمی شود.

وی گفت: تجربه نشان داده هرجا روی پای خود ایستاده ایم موفق بوده ایم که نمونه عینی آنها نیز انرژی هسته ای و دوران دفاع مقدس است.

خرمدل افزود: هم اینک تنها وزارتخانه ایرانی مستقل در کشور وزارت دفاع است که در عین تحریم توانسته نیازمندیهای کشور در زمینه تجهیزات دفاعی شامل موشک ، ناو و هواپیما را تولید کرده و حتی در خلیج فارس در برابر زیاده خواهی استکبار ایستادگی می کنیم .

جانشین سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر یادآورشد: اقتصاد مقاومتی موضوعی ملی است و همه باید در اجرایی شدن آن مشارکت کنند اما آنچه در صحنه عمل مشاهده می شود بی توجهی به این مهم است.

وی اظهارداشت:تاکنون 10 مورد از الزامات اقتصاد مقاومتی استخراج شده است که باید در کوتاه و بلند مدت برای اجرایی شدن آن اقدام شود.

خرمدل گفت:حمایت از تولید ملی، مدیریت منابع ارزی، مدیریت مصرف، استفاده حداکثری از زمان و امکانات و حرکت براساس برنامه از الزامات کوتاه مدت است.

.وی افزود: تکیه بر مردم، مقاوم بودن اقتصاد، اقتصاد دانش بینان و کاهش وابستگی به نفت نیز از دیگر موضوعاتی است که در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی باید در بلند مدت مورد توجه قرار گیرد.

خرمدل یادآورشد: خودباوری و تکیه بر توانمندی های داخلی باید در بین مردم نهادینه شود و آموزش و پرورش و دانشگاههای نیز در ترویج این فرهنگ نقش بسزایی دارند.

دبیر اجرایی همایش ملی اقتصاد دانش بینان معبراقتصاد مقاومتی دراستان بوشهر نیزگفت: مقدمات اجرایی شدن این همایش بعد از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی در 22 بهمن پارسال از طریق فراخوان عمومی توسط سازمان بسیج مهندسی این استان انجام شد.

سرهنگ یونس پاینده افزود: فراخوان مقاله برای این همایش در 10 محور در زمینه های اقتصاد مقاومتی و فرهنگ جهادی، توسعه سرمایه، اقتصاد دانش بنیان، بهره وری، کار و سرمایه ملی، صادرات کالا، توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، استاندارد سازی محصولات داخلی، جلوگیری از ضربه پذیری درصنعت نفت و گاز و اصلاح نظام درآمدی کشور انجام شد.

وی یادآورشد:از سراسر کشور 200 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از داوری 100 مقاله پذیرش شد و از این شمار نیز هشت مقاله برگزیده و سه مقاله آن نیز به نمایندگی از مقالات برگزیده با حضور نویسندگان در این همایش ارایه می شود.
برچسب ها: سپاه امام صادق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار