رئیس هیئت کوهنوردی بهشهر گفت: ۱۷ گروه اعم از بانوان و آقایان در این هئیت به ثبت رسیده و فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۲۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 08 November 2015
هادی اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: وجود مناظر زیبا و گردشگری منحصربه‌فرد در بهشهر، همواره مورد توجه دوستداران طبیعت و ورزشکاران رشته‌های مختلف قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مناطق کوهستانی و جنگلی بکر در بهشهر نظر ورزشکاران رشته‌هایی چون دوچرخه‌سواری کوهستان و کوهنوردی را به‌خود جلب کرده است، افزود: کوهنوردی در بهشهر سابقه 50 ساله دارد و پیشکسوتان زیادی در این رشته ورزشی داریم.

این دوستدار طبیعت با اشاره به ثبت 17 گروه کوهنوردی در بهشهر، گفت: سه گروه کوهنوردی بانوان داریم و بقیه متشکل از جمع آقایان است که در مجموع حدود 150 کوهنورد آموزش‌دیده عضو این گروه‌ها هستند.



رئیس هیئت کوهنوردی بهشهر با تاکید بر اینکه کوهنورد باید به اصول و تجهیزات اولیه در رشته خود آگاهی داشته باشد، افزود: لازم است که کوهنورد واقعی از آمادگی جسمانی و تحرک لازم برخوردار باشد و این ورزش را به‌صورت منظم و مستمر انجام دهد.

اشرفی ادامه داد: برخی‌ها کوهنوردی را یک رشته تفریحی می‌دانند اما وقتی وارد آن می‌شوند با کوهی از مسائل روبه‌رو هستند که هر کدام از آن، اگر به‌صورت علمی و اصولی مورد توجه قرار نگیرد، به سلامت فرد آسیب می‌زند.

این مسئول با اشاره به فعالیت‎های خوب بانوان کوهنورد بهشهری، تصریح کرد: بانوان نیز فعالیت خوبی دارند و در صعودهای مختلفی شرکت داشته و افتخار آفریده‌اند که قابل تقدیر و توجه است.
این کوهنورد پیشکسوت در بخش دیگری از گفت‌وگو با اشاره به فعالیت‌های جنبی کوهنوردان، اظهار کرد: ورزشکاران در مناسبت‌های مختلف نقش موثر خود را در اجتماع نشان می‌دهند، این فعالیت‌ها می‌تواند شرکت در مناسبت‌های ملی و مذهبی و یا مشارکت در برنامه‌های زیست‌محیطی باشد.

اشرفی بیان کرد: همکاری با رفتگران طبیعت و سازمان‌های مردم‌نهاد در این رابطه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که هم‌نوردان با اشتیاق فراوان و به‌صورت داوطلبی در این برنامه‌ها شرکت دارند.

وی در پایان گفت: از تلاش و همکاری همه کوهنوردان بهشهر در اجرای برنامه‌های جنبی و فعالیت‌های اختصاصی که به ایجاد نشاط جسمی و روحی و تقویت روحیه مشارکت و همبستگی در هم‌نوردان همچنین فرهنگ احترام به طبیعت و استفاده مناسب از موهبت‌های الهی می‌انجامد، قدردانی می‌کنم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار