تابناک: مدیر نظارت بر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیشتر شکایاتی که از سوی مردم درباره داروخانه ها ثبت شده مربوط به گرانفروشی است.
کد خبر: ۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲ 27 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «حسن جان نثاری» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: در پنج ماه گذشته حدود 500 مورد شکایت از داروخانه ها در شهر اصفهان ثبت شده که 80 درصد آن مربوط به گرانفروشی است.

وی ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که 89 درصد این شکایات ناشی از سوء تفاهم بوده و 11 درصد آنها احراز شده است.

مدیر نظارت دارویی استان اصفهان بیشتر این سوء تفاهم ها را مربوط به تغییرات در قیمت داروها و درج قیمت های غیر واقعی بر روی بسته های دارویی دانست و تاکید کرد: قیمت دارو در کشورمان نسبت به هر چیز دیگری مشخص تر و نظارت و کنترل بر روی آن نیز بیشتر است.

به گفته وی لازم است برای برطرف شدن این سوء تفاهم ها برنامه ریزی و برنامه های آموزشی ارائه شود.

جان نثاری با اشاره به یکهزار مورد بازرسی از داروخانه های شهر اصفهان در 9 امسال گفت: حدود 700 داروخانه خصوصی فعال در سطح استان وجود دارد که 400 واحد از آنها در شهر اصفهان فعال است.

وی این بازرسی ها را هدفمند دانست و افزود: امسال بیشتر تاکید و تمرکز ما بر روی حضور مسئول فنی در داروخانه ها بود که این موضوع در حدود 90 درصد داروخانه ها رعایت می شود.

وی درباره داروخانه های شبانه روزی گفت: باید به ازای هر 65 هزار نفر جمعیت یک داروخانه شبانه روزی موجود باشد که از این لحاظ ما حتی با مازاد این قبیل داروخانه ها در کلانشهر اصفهان مواجه ایم.

وی با بیان اینکه در باره داروخانه های شبانه روزی در شهرستان ها با مشکلاتی مواجه هستیم به جزئیات آن اشاره نکرد.

مدیر نظارت بر داروی معاونت غذا و داروی استان اصفهان درباره برنامه تحول نظام سلامت نیز اظهار کرد: با اجرای این برنامه، بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی موظف به تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران بستری شده در داخل بیمارستانها شده اند.

وی با بیان اینکه تامین تجهیزات پزشکی مصرفی بیمارستانها در این برنامه به معاونت غذا و دارو محول شده است، افزود: این تجهیزات را به شکل مناقصه ای تامین می کنیم که باعث شده برخی تجهیزات را حتی با 50 تا 70 درصد کاهش قیمت خریداری و تامین شود.

** بررسی سموم، نیترات و فلزات سنگین محصولات کشاورزی در استان اصفهان

مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست گفت: بر اساس دستور العمل سازمان نظارت بر مواد غذایی و دارویی کشور، ارزیابی سموم، نیترات و فلزات سنگین در برخی محصولات کشاورزی در 10 استان آغاز شده است.

سید عیسی موسوی با بیان اینکه اصفهان یکی از این استانهاست افزود: در این برنامه از محصولاتی مانند کاهو، سیب زمینی، سیب درختی و گوجه در میادین میوه و تره بار نمونه گیری می شود.

وی با بیان اینکه این کار از مهر امسال آغاز شده است، تصریح کرد: نمونه برداری تا پایان تابستان سال آینده ادامه خواهد داشت و نتایج آزمایش ها پس از آن اعلام می شود.

موسوی همچنین اظهار کرد: بازرسی از کارخانه ها و واحدهای کارگاهی تولید کننده مواد غذایی و بهداشتی بر اساس امتیاز بندی صورت گرفته از آنها انجام می شود.

وی با بیان اینکه حدود 510 واحد و کارخانه صنعتی پروانه دار و 250 کارگاه شناسه دار در این زمینه در استان اصفهان فعال است، افزود: در یک سال گذشته 27 هزار مورد نمونه گیری و آزمایش از این واحدها صورت گرفته است.

موسوی بدون اشاره به آمار تخلفات احراز شده، از مردم خواست تا از خرید مواد غذایی و بهداشتی به صورت فله ای که فاقد مشخصاتی مانند شماره پروانه ساخت و نام تجاری هستند خودداری کنند.

در این نشست عنوان شد که مردم هرگونه شکایت یا گزارش درباره مواد غذایی، بهداشتی، آرایشی و دارویی را می توانند به شماره 1490 اعلام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار