مدیر کل آموزش و پرورش ایلام:
مدیر کل آموزش و پرورش ایلام از تحصیل شش هزار دانش آموز این استان در مدارس غیر دولتی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷ 09 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیر کل آموزش و پرورش ایلام از تحصیل شش هزار دانش آموز این استان در مدارس غیر دولتی خبر داد.
علی بیرانوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در 76 مدرسه در مناطق مختلف به تحصیل اشتغال دارند.
وی مجموع جمعیت دانش آموزی این استان را نزدیک به 100هزار نفر عنوان کرد که عمده آنها در بیش از هزار و 100فضای آموزشی دولتی مشغول تحصیل هستند.
وی جمعیت دانش آموزی این استان را در مقطع ابتدایی 50هزار نفر، متوسطه اول 20هزار نفر و متوسطه دوم را بیش از 20هزار نفر اعلام کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش ایلام اظهار کرد: از این تعداد دو هزار نفر در رشته های فنی و حرفه ای و سه هزار و 400نفر نیز در رشته های کارد و دانش به تحصیل اشتغال دارند.
وی با بیان اینکه بیشتر دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در رشته تجربی تحصیل می کنند افزود: از مجموع جمعیت دانش آموزان استان 30درصد در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری سکونت دارند.
وی گفت: مازاد نیرو در بیشتر مناطق استان موجب شده میانگین نسبت معلم به دانش آموز که در کشور 11 به یک بوده در این استان به ازای هر 9دانش آموز یک معلم باشد.
بیرانوند در عین حال گفت: با وجود مازاد نیرو در آموزش و پرورش ایلام ولی این سازمان در رشته های علوم پایه با کمبود نیروی متخصص مواجه است.
وی بیان کرد: در استخدام جدید آموزش و پرورش که درخواست جذب حداقل 100نیرو اعلام شده ولی تنها مجوز جذب 19نفر صادر شده است./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار