قائم مقام دانشگاه محقق اردبیلی گفت: پژوهش روح بالندگی و پویایی مراکز علمی و دانشگاهی است که ضروری است بستر توسعه این امر مناسب و با شرایط مطلوب‌تر فراهم آید.
کد خبر: ۱۲۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶ 08 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پروفسور محمد نریمانی عصر امروز در نشست اعضای ستاد هفته پژوهش در اردبیل اظهار کرد: ما بر این باوریم پژوهش‌های عملیاتی و کاربردی می‌تواند پاسخگوی نیازمندی‌های جامعه باشد به شرط آن که از نتایج و ثمرات آن به بهترین شکل استفاده شود.

وی با بیان اینکه در آستانه هفته پژوهش نخستین جلسه این ستاد برگزار شده و دانشگاه محقق اردبیلی دبیر ستاد انتخاب شده است، گفت: برنامه‌های مختلفی در گرامیداشت هفته پژوهش در استان اردبیل با محوریت مراکز علمی، دانشگاهی، تحقیقاتی و فناورانه به انجام می‌رسد.

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری به معرفی پژوهشگران، فناوران و واحدهای پژوهشی و فناوری برتر می‌پردازد و هر ساله بر‌اساس آیین‌نامه توسط ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری برگزار می‌شود.

نریمانی تصریح کرد: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در کشور و ارتقا منزلت و جایگاه پژوهش و فناوری، معرفی توانمندی‌های پژوهشی، فناوری و نوآوری کشور، تشویق، تقویت و ایجاد انگیزه در اعضای هیئت علمی و پژوهشگران و فناوران کشور و فراهم‌سازی زمینه ارتباط حوزه کاربرد با حوزه پژوهش و فناوری از اهداف برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری، کمیته اجرایی و کمیته علمی ارکان این جشنواره هستند، بیان کرد: هر یک از این سه رکن دارای اعضای مشخصی بوده و در حال انجام وظایف محوله هستند.

قائم مقام دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به برگزاری اولین جلسه کمیته علمی ستاد برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش استان اردبیل اضافه کرد: در این جلسه نحوه امتیازدهی به پژوهشگران با حضور اعضای کمیته بر‌اساس آیین‌نامه‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار