در آخرین آپدیتی که اخیرا از تلگرام منتشره شده است،این برنامه محبوب به کاربران خود این قابلیت را داده که بتوانند یک کانال ارتباطی (Channel) ایجاد و با تعداد نامحدودی از کاربران تلگرام ارتباط برقرار کنند و مطالب مورد نظر خود را با آنها به اشتراک بگذارند و اعضای تلگرام در کانال ایجاد شده مشترک شوند.در ادامه با آموزش ساخت کانال تلگرام به صورت قدم به قدم و معرفی برخی قابلیت،ویژگی و ترفندهای آن آشنا میشوید.
کد خبر: ۱۲۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 09 November 2015
هنگامی که شما کانالی ایجاد میکنید کاربران کانال شما قادر به ارسال هیچگونه پیام یا فایلی نبوده و فقط میتواند از مطالبی که توسط مدیران کانال به اشتراک گذاشته میشود بهره ببرند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند و همچنین هیچ محدویتی برای اضافه کردن کاربر به کانال وجود ندارد و شما میتواید از راه هایی که در ادامه توضیح داده میشود تمامی کاربران تلگرام را به کانال خود اضافه و برای آنها مطالب خود را ارسال کنید و از این به رسانه براحتی میتوانند مطالب خود را در یک محیط امن و بی تنش با کاربران خود به اشتراک بگذارند.

در ابتدا آموزش باید به این نکته اشاره کنیم برای ساخت کانال تگرام باید از نسخه های جدید و آپدیت شده استفاده کنید.در صورتی که با پیغام Sorry, I’m not a real bot, they just made me for backward compatibility. I can’t really answer any questions ربات یا بوت تلگرام مواجه شدید یا گزینه ای به اسم Channel در تلگرام مشاهده نمی کنید.برای ساختن کانال ابتدا از منوی بالای صفحه گزینه More را انتخاب کرده تا منوی سمت چپ صفحه نمایان شود سپس New Channel را انخاب کنید

گزینه Create Channel را برگزینید سپس در صفحه جدید برای کانال خود تصویر و نامی تعیین کنید و در صورت تمایل در قسمت Description توضیحات مورد نیاز برای کانال را بنویسید و تیک بالای صفحه را تپ کنید.

در قسمت بعدی تلگرام دو گزینه Public Channel و Private Channel به شما نشان میدهد که گزینه اول برای ساخت کانال عمومی و گزینه دوم برای ایجاد کانال خصوصی (مثل ساخت گروه تلگرام بدون امکان ارسال پست و نظر دادن) است.

Public Channel برای کسانی مناسب است که میخواهند کانالشان برای عموم مردم دیده شود و تمامی کاربران تلگرام بتوانند به آن ورود و از آن بهره ببرند که در صورت انتخاب این گزینه کاربران میتوانند با تایپ نام کانال شما در قسمت Search (طریقه جستجو از طریق آیدی را در بخش ترفندهای مخفی تلگرام توضیح دادیم) تلگرام آن را بیابند.

Private Channel برای کسانیست که میخواهند کانالشان خصوصی و مخفی باشد و برای عموم دیده نشود و تنها راه اضافه کردن افراد خارج از لیست مخاطبین آدرسی باشد که در قسمت Link به شما از طرف تلگرام داده میشود.پس از انتخاب گزینه مورد نظر تیک بالای صفحه را تپ کنید.

در قسمت بعد تلگرام از شما میخواهد که برای شروع افرادی را از لیست مخاطبین (Contacts) خود به کانال خود اضافه کنید پس از تعیین ،تیک بالای صفحه را بزنید.

خب تمام شد! اکنون کانال شما ساخته شد.


اضافه‌کردن افراد جدید به لیست کانال

یک راه ساده برای افزایش عضو‌های (Members) کانال اضافه‌کردن مخاطبین جدید به آن است، برای این کار ابتدا سه نقطه بالای صفحه را انتخاب کنید و Change info را برگزینید.

سپس Members را از لیست موجود تعیین و Add member را از صفحه جدید برگزینید تا بتوانید افراد مورد نظر را از لیست مخاطبینتان به کانال اضافه کنید.


حذف کاربران از کانال

مواقعی پیش می‌آید که می‌خواهید کاربر یا کاربرانی را از کانال خود حذف کنید تا دیگر مطالب شما را نبینند، برای این کار مراحل گفته شده در قسمت قبلی برای رسیدن به قسمت Members را طی کنید تا صفحه بالایی باز شود، سپس برای حذف کاربران روی نام آن انگشت خود را چند ثانیه نگه دارید که Remove from channel ظاهر شود تا با انتخاب آن کاربر حذف شود.


اضافه‌کردن مدیر به کانال

برای زمانی که می‌خواهید اشخاص دیگر نیز بتوانند در کانال شما مطالبی را با کاربران کانال به اشتراک بگذارند، مراحل زیرین را طی کنید؛

ابتدا مراحل گفته شده در قسمت اضافه‌کردن افراد جدید به لیست کانال در تلگرام را طی کنید تا صفحه مربوط به گزینه Change info باز شود.

سپس Administrators را از لیست برگزینید و Add Administrators را از صفحه جدید تعیین کنید تا بتوانید شخص مورد نظر (مدیر جدید) را از لیست مخاطبینتان به بخش مدیران کانال اضافه کنید.


حذف مدیر از کانال

برای حذف مدیری از لیست مدیران مراحل زیرین را طی کنید؛در ابتدا مراحل گفته شده در قسمت قبلی برای رسیدن به قسمت Administrators را طی کنید تا صفحه بالایی باز شود سپس برای حذف مدیر مورد نظر انگشت خود را چند ثانیه روی آن نگه دارید که Remove ظاهر گردد تا با انتخاب آن کاربر حذف شود.


ایجاد تغییرات و ویرایش

برای ورود به قسمت تغییرات نام کانال در صفحه اصلی کانال تپ کنید سپس سه نقطه بالای صفحه را برگزینید و Edit را انتخاب کنید.در صفحه باز شده می‌توانید نام، تصویر و متن توضیحات کانال را تغییر دهید همچنین قادر هستید آدرس کانال خود را عوض کنید.


حذف کانال

توضیحات گفته شده برای رسیدن به قسمت تنظیمات را طی کنید تا صفحه مربوط به Edit باز شود، سپس Delete Channel را انتخاب کنید تا کانال شما از تلگرام حذف شود.


پاک‌کردن پست ارسال شده

برای استفاده از این قابلیت نیاز به کار چندان پیچیده‌ای نیست تنها روی پستی که در کانال به صورت اشتباه ارسال کردید کلیک راست (یا در گوشی روی پست انتخاب شده چند لحظه مکث کنید) و سپس از منو باز شده گزینه Delete یا Delete Message را بزنید،با انتخاب چند پست می‌توانید چندین پیغام را هم‌زمان پاک کنید. حالا پست شما برای همه کاربران تلگرام پاک شده است!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
عالی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار