معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز گفت: در نشستی با حضور نمایندگان شورای اسلامی و شهرداری شیراز با معاون گردشگری منطقه آزاد کیش، در مورد ایجاد پایگاه ثابت گردشگری شیراز در کیش و بالعکس تفاهم‌های اولیه‌ای صورت گرفت.
کد خبر: ۱۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۶ 11 March 2015
به گزارش تابناک فارس به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز؛ محمد فرخ‌زاده با اشاره به برپایی هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در کیش، اظهار داشت: در این نمایشگاه هر استان سه غرفه در حوزه صنایع‌دستی داشت که فرصت بسیار مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور فراهم شد.
وی بابیان اینکه آوای نقاره حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) در افتتاحیه این نمایشگاه توسط هنرمندان شیرازی اجرا شد، خاطرنشان کرد: به دلیل همزمانی این نمایشگاه با هفته فرهنگی شیراز در کیش، علاوه بر این سه غرفه، معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز با 20 غرفه شامل 20 رشته مختلف صنایع‌دستی توسط هنرمندان چیره‌دست سومین حرم اهل‌بیت (ع) و معرفی آن به شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی، حضور داشت.
فرخ‌زاده برپایی نمایشگاه عکس اماکن گردشگری شیراز و همچنین معرفی و ارائه محصولات گردشگری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز را از دیگر برنامه‌های این حوزه در این نمایشگاه ذکر کرد و گفت: نقالی، پرده‌خوانی زندگی حضرت احمد بن موسی (ع)، عروسک‌گردانی سنتی شیرازی، شعرخوانی در حوزه‌های آیینی، دفاع مقدس و شیراز، اجرای تصنیف شیراز توسط حامد فقیهی و ... بخشی از برنامه‌هایی بود که در ایام برپایی نمایشگاه و در قالب هفته فرهنگی شیراز در کیش در نقاط مختلف ازجمله تالار شهر این جزیره اجرا شد.
وی از برگزاری نشست‌های مختلف هیئت اعزامی شیراز با معاون گردشگری منطقه آزاد کیش خبر داد و گفت: در این نشست‌ها که با حضور، رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز و معاون اقتصادی شهرداری شیراز برگزار شد، در مورد تبادل گردشگر بین شیراز و کیش، ایجاد پایگاه ثابت گردشگری شیراز در کیش و بالعکس برای معرفی بهتر جاذبه‌های گردشگری این دو منطقه و ... تفاهم‌های اولیه‌ای صورت گرفت. معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز افزود: همچنین در حاشیه این نمایشگاه، نشست‌های مختلفی با شرکت‌ها و مؤسسات ترکیه، روسیه و مالزی صورت گرفت.
فرخ‌زاده با اشاره به استقبال خوب از این برنامه‌ها و نمایشگاه، گفت: با توجه به تنوع قومیتی در کیش، فرصت بسیار مناسبی برای معرفی شیراز فراهم شد.
هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از پنجم تا هشتم اسفندماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش برپا بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار