کد خبر: ۱۲۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 09 November 2015
گردهمایی مدیران عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی کشور به میزبانی پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر در مشکین دشت شهرستان فردیس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رییس پژوهشگاه مواد وانرژی روز دوشنبه دراین گردهمایی با اشاره به نقش پژوهشگاه ها در کشور، گفت: نقش پژوهشگاه ها در چرخه تولید علم تا ثروت کشور است که با متمرکز روی آن می توانیم کارها را پیش ببریم و در کشور هم هر نهادی می داند به چه نیرویی نیاز دارد و چه کاری انجام می دهد.

سید محمد مهدی هادوی افزود: پژوهشگاه ها در مرحله فناوری تا نوآوری دنبال کار هستند تا با شرکت های دانش بنیان تبدیل به تجاری سازی کنند.

وی اظهار کرد: باید نقش پژوهشگاه در معاونت توسعه علمی فناوری در ریاست جمهوری پر رنگتر از گذشته شود تا بتوانیم نقشی که کشور از پژوهشگاه انتظار دارد رادر مدت کوتاه انجام بدهیم.

وی افزود: در این گردهمایی مدیران نسبت به امکانات جدید کشور آشنا و بازدیدی از توانمندی پزوهشگاه خواهند داشت.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی در این گردهمایی گفت: این شبکه برای نیازهایی که در کشور بود، شکل گرفت.

رضا اسدی فر افزود: در کشور مجموعه ای به صورت کل متولی شبکه آزمایشگاهی نیست. این حوزه نیازمند برنامه ریزی بود. برغم تجهیزات خوبی که در کشور داشتیم از آن استفاده نمی کردیم.

وی بیان کرد: مشکلاتی که برای فعالیت یک آزمایشگاه از جنبه های مختلف وجود داشت باعث شد که شبکه آزمایشگاهی ایجاد کنیم که با دستور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حوزه فناوری راهبردی گسترش یافت.

وی ادامه داد: شبکه آزمایشگاهی اگر توسعه و نوآوری نداشته باشد، اثربخشی خود را از دست می دهد و بر این اساس از 12 نفر از جوانان خوش فکر که عضو این مجموعه هستند، ایده می گیریم.

اسدی فر گفت: مراکز عضو بیش از 200 مجموعه دانشگاهی، آزمایشگاه های خصوصی و دولتی و بیش از دوهزار آزمایشگاه های عضو است که سه هزار دستگاه را در شبکه به اشتراک گذاشته اند.

وی افزود: سعی می کنیم هر کاری که قابل نهادسازی و برون سازی در قالب یک نهاد جدید شکل بگیرد و خدمت ارائه بدهد.

اسدی فر گفت: شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی با انجام اقداماتی چون حمایت از مراکز عضو بر اساس سرفصل های گسترده حمایتی، ارزیابی دوره ای عملکرد اعضای شبکه، بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی به دانشگاهیان، محققان و پژوهشگران را دنبال می کند و در حال حاضر 95 عضو قطعی و 124 عضو آزمایشی را تحت پوشش قرار داده است که به طور مستمر به این میزان افزوده خواهد شد.

تاکنون 168 آزمایشگاه عضو شبکه آزمایشگاهی، اطلاعات بیش از 3400 دستگاه آزمایشگاهی را در پایگاه اینترنتی این شبکه ثبت نموده اند.

در پایان از مدیران و کارشناسان برتر آزمایشگاهها تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار