مشتاقان اباعبداله الحسین کشورمان نیز مانند میلیون ها عاشق دیگر با شور و حال خاصی خواهان شرکت در مراسم پیاده روی اربعین که از سال 93 پارسال بصورت جدی کلید خورد هستند و مرز مهران در استان ایلام بعنوان نزدیکترین مرز به کشور عراق دروازه عتبات عالیات نام گرفته است.
کد خبر: ۱۲۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 09 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مشتاقان اباعبداله الحسین کشورمان نیز مانند میلیون ها عاشق دیگر با شور و حال خاصی خواهان شرکت در مراسم پیاده روی اربعین که از سال 93 پارسال بصورت جدی کلید خورد هستند و مرز مهران در استان ایلام بعنوان نزدیکترین مرز به کشور عراق دروازه عتبات عالیات نام گرفته است.
ایرنا از پایگاه خبری پلیس گزارش داد، شرکت در این مراسم باشکوه نیازمند رعایت کردن مواردی است تا این سفر معنوی سفری ایمن و سرشار از معنویت باشد فرماندهی انتظامی استان ایلام توصیه هایی به زائران اربعین حسینی دارد.
1- هموطنان عزیز صرفا با داشتن گذرنامه معتبر و از طریق مرزهای قانونی نسبت به خروج از کشور و بازگشت به کشور اقدام نمایند.
2- زائران هرچه زودتر نسبت به اخذ روادید ورود به کشور عراق از سفارت یا سرکنسولگری‏ های آن کشور اقدام و از موکول کردن این امر به روزهای پایانی (نزدیک به اربعین) و همچنین حرکت به سمت مرزها قبل از اخذ روادید، خودداری کنند.
3- هرگونه تغییر و تحولی در خصوص امکان ارائه تسهیلات اخذ روادید در استان‏ های مختلف و نقاط مرزی صرفا توسط وزارت امور خارجه و یا سازمان حج و زیارت به اطلاع عموم خواهد رسید؛ زائرین محترم بدون کسب اطمینان و بر اساس شایعات و اظهارات افراد غیرمسئول در این خصوص برنامه‏ ریزی نکنند.
4- کلیه مقررات خروج از کشور ناظر بر ایام اربعین نیز خواهد بود بنابراین افراد ممنوع ‏الخروج، سربازان و مشمولین وظیفه، زندانیان و محکومین، اجازه خروج از کشور را نداشته و خروج کارکنان دستگاه‏ های خاص منوط به طی مراحل قانونی خود است.
5- یک نسخه کپی از گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی خود را در مکانی مجزا از گذرنامه همراه داشته تا در صورت مفقود شدن گذرنامه، امکان تسهیل و تسریع در مساعدت ‏های قانونی وجود داشته باشد.
6- با توجه به عدم امکان استفاده از کارت‏ های بانکی کشور در داخل عراق، مبالغ کافی (با احتساب امکان طولانی شدن مدت سفر و مشکلات پیش بینی نشده) همراه داشته باشند و قبلا نسبت به نرخ تبدیل ارز ایرانی به عراقی اطلاع حاصل کنند؛ پول ایرانی نیز در داخل عراق قابل استفاده است.
7- حتما پس از ورود به مرز عراق، از درج مهر ورود به آن کشور در گذرنامه خود مطمئن شوند.
8- توصیه‏ های بهداشتی و امنیتی مراجع مسئول را مورد توجه جدی قرارداده و بطور دقیق اجرا کنند؛ درصورت نیاز به خدمات درمانی، به مراکز جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند.
9- هرگونه اطلاعات درخصوص مقررات و توصیه‏ های اجرایی، انتظامی، بهداشتی و امنیتی را صرفا از مراجع ذیصلاح و رسمی دریافت کرده و از توجه به اطلاعات و اخبار نامعتبر و شایعاتی که ممکن است برای ایجاد تشویش و اختلال در مراسم پخش شود، خودداری کرده و از نقل و انتشار آنها نیز ممانعت کنند.
10- در سفرهای گروهی، داشتن صبر، حوصله، گذشت و ایثار، خوش رویی، همبستگی، اتحاد و هماهنگی با مسئول گروه از عوامل موفقیت است بنابراین از نظرات و تجربیات مدیر راهنمای کاروان خود تبعیت و ضمن رعایت حال افراد کهنسال و کودکان، مراقب آنها نیز باشند.
11- با توجه به زمان تشرف، لباس متناسب با فصل و لوازم شخصی مورد نیاز خود را همراه داشته باشید.
12- روی تمام ساک ها، کیف و چمدان، موبایل و دوربین حتما نام و مشخصات خود را بنویسید؛ ضمنا توصیه می شود مشخصات را روی کاغذ یا مقوا نوشته داخل چمدان نیز قرار دهید.
13- حتی الامکان از چمدان و کیف قفل دار استفاده کنید و یا قفل مخصوص تهیه و بر روی آن نصب کنند.
14- نام دفتر اعزام کننده از شهرستان، نام مدیر کاروان، تلفن همراه وی و مشخصات اتوبوس و هتل خود را دقیقا بخاطر داشته باشید تا در صورت جدا افتادن از کاروان به راحتی بتوانید کاروان خود را پیدا کرده و به آن ملحق شوید .
15- همراه داشتن اسناد و مدارک نظیر شناسنامه، کارت ملی، کارت بسیج، کارت شناسایی شغلی، گواهی نامه رانندگی، دسته چک، دفترچه بانکی، دفترچه بیمه، کارتهای اعتباری و نظایر آن در سفر عتبات عالیات به هیچ وجه ضرورت ندارد و احتمال مفقود شدن آنها در سفر زیاد است، پس آنها را همراه خود نیاورید.
16- احتمال معطلی زیاد در مرحله عبور از مرز، اعم از خاک ایران یا عراق(در مرحله رفت یا برگشت) وجود دارد .
23- احتمال معطلی برای گذراندن تشریفات گمرکی و کنترل گذرنامه در مرز وجود دارد، لذا عدم مناقشه و درگیری مورد انتظار است .
24- هیچ گاه گوشی تلفن همراه خود را در اختیار دیگران به ویژه افراد ناشناس قرار ندهید؛ گوشی را برای شارژ در رستوران یا سالن هتل رها نکنید و برای تعویض سیم کارت از عوامل و یا زائران ایرانی مورد اطمینان کمک بگیرید.
25- حفظ نظم و رعایت نوبت در مرحله بازگشت زوار محترم به ایران نیز از هر جهت مورد انتظار است؛ امید است خستگی راه و یا شرایط نامساعد هوا موجبات آزردگی زائران بزرگوار را فراهم نسازد و با سعه صدر و صبر و تحمل و مدارا، تشریفات مرزی انجام پذیرد.
26- افرادی که برای زیارت عتبات عالیات به این کشور سفر می کنند باید در سامانه حج و زیارت ثبت نام خود را انجام دهند.
27- با آرزوی توفیق و قبولی زیارات برای هموطنان گرامی، امیدواریم با احترام به قوانین و مقررات دولت عراق و آداب و رسوم مردم آن کشور، تصویر مثبت و الگوی شایسته‏ ای از اخلاق اسلامی و فرهنگ ایرانی به مردم و دولت آن کشور ارائه نمایند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار