دور خیز شهرداری اردبیل برای تبدیل شورابیل به قطب گردشکری؛
یکی از موفقیت های شهرداری در ماه های اخیر را می توان توسعه فعالیت های اجتماعی، فرهنگی برشمرد که مسیر سرمایه گذاری غیر مستقیم و صنعت گردشگری را هموار کرده است. فعالیت های عمرانی و فرهنگی شهرداری اردبیل در حال حاضر نزدیک به 56 پروژه شامل ایجاد فرهنگسرای بانوان؛ تکمیل کمربندی دوم اردبیل، تبدیل شورابیل به منطقه ویژه گردشگری و...
کد خبر: ۱۲۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 10 November 2015

تحول در شورابیل با نگرش عظیم فرهنگی و دور خیز شهرداری اردبیل برای تبدیل نمودن این مجموعه به قطب گردشکری در حال شکل گرفتن است.

به گزارش تابناک اردبیل،  یکی از موفقیت های شهرداری در ماه های اخیر را می توان توسعه فعالیت های اجتماعی، فرهنگی برشمرد که مسیر سرمایه گذاری غیر مستقیم و صنعت گردشگری را هموار کرده است. فعالیت های عمرانی و فرهنگی شهرداری اردبیل در حال حاضر نزدیک به 56 پروژه شامل ایجاد فرهنگسرای بانوان؛ تکمیل کمربندی دوم اردبیل، تبدیل شورابیل به منطقه ویژه گردشگری و... است که مشارکت عموم مردم برای این حرکت عظیم فرهنگی را می طلبد.

چتر فرهنگی بر سر شورابیل/ توسعه گردشگری بر پایه ظرفیت های بومی

در ماه های اخیر به رغم وضعیت خاص اردبیل به طور قابل توجهی به توسعه فعالیت های فرهنگی افزوده شده است، همچنین در طول این مدت مشارکت های مردمی و حمایت از آنها رشد چشمگیری را نشان می دهد. هرچند عمده این فعالیت ها از طریق سازمان ها و نهادهای وابسته به شهرداری انجام شده از طرف دیگر مسیر برای حمایت از سازمان های مردم نهاد فرهنگ سازی و توسعه اخلاق شهروندی تسهیل شده است.

اصلاح و تدوین سیاست ها

شهردار اردبیل نظریات مختلفی را در این باب تحلیل می کند، وی معتقد است نظریه های گوناگون پیرامون مسائل فرهنگی و شهروندی در اردبیل مطرح شده است اما این نظریه ها بر یک اصل ساده استوارند: مشارکت؛ مشارکتی که زمینه ساز رسیدن به پایداری فرهنگی است.

دکتر حمید لطف اللهیان از طریق اصلاح و تدوین سیاست ها و ظرفیت سازی به توسعه فرهنگی شهر کمک شایانی کرده است، ایجاد فرهنگسرای تخصصی بانوان، راه اندازی کمربندی دوم اردبیل، پروژه عظیم شورابیل و برگزاری طرح های مختلف فرهنگی گواه این مدعاست. البته اصلاح و تدوین سیاست ها و فراهم آوردن بستر مناسب پیش از هر اقدام دیگری در اولویت قرار دارد بدون وجود چنین پیش زمینه هایی با چالش ها و بن بست های بسیاری مواجه خواهد شد.

مشارکت های اجتماعی و توسعه فرهنگی

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل در بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از پروژهای عمرانی گفت: فضای حاکم بر فرهنگ امروز با آنچه در گذشته بوده تفاوت بسیار کرده، از این رو نمی توان همه چیز را به نهاد ها وسازمان ها واگذار کرد، در چنین شرایطی سازمان ها و شهرداری با تقویت زیر ساخت های شهری به ویژه زیر ساخت های فرهنگی، حرکت بخش های گوناگون و سازمان های وابسته را رصد و آن را به سوی مسیری که به مشارکت های اجتماعی و توسعه فرهنگی بیانجامد هدایت می کند .

مجتبی لاله اضافه کرد: با همکاری همه نهادهای مرتبط با بحث گردشگری می توانیم به توسعه پایدار گردشگری و تبادل فرهنگی با اولویت جذب گردشگران خارجی کمک کنیم.

چتر فرهنگی بر سر شورابیل/ توسعه گردشگری بر پایه ظرفیت های بومی

تکمیل کمربندی دوم/ اجرای طولانی ترین رینگ پیاده روی در اردبیل

مدیر امور عمرانی شهرداری اردبیل نیز در حاشیه این بازید از اقدامات خوب شهرداری و شورای شهر برای ایجاد و تکمیل کمربندی دوم اردبیل گفت: تکمیل پروژه کمربندی دوم اردبیل علاوه بر کاهش بار ترافیکی جذب گردشگران داخلی و خارجی را نیز به همراه خواهد داشت.

مهرداد شفاده با اشاره به اجرای پروژ های خیابان کشی در مسیر خیابان عطایی تا تپه نادری اظهار می کند که 30 درصد از این پروژه انجام شده است و با پایان آن کمربندی دوم اردبیل تکمیل می شود و 14 میلیارد ریال برای احداث این خیابان هزینه شده است و تا خردادماه سال آتی نیز به بهره برداری می رسد.

چتر فرهنگی بر سر شورابیل/ توسعه گردشگری بر پایه ظرفیت های بومی

وی بهره برداری از بزرگترین رینگ پیاده روی در آینده نزدیک را تشریح کرد و گفت: چنین به نظر می رسد تمام ظرفیت های موجود برای توسعه گردشگری در این مسئله مهیاست و شهرداری حمایت های ویژه را از این پروژه ها دارد و بسترهای لازم برای این کار فراهم شده است.

بر اساس این گزارش، احداث مراکز اقامتی پذیرایی-تفریحی–پارکینگ اختصاصی–ممانعت از تردد خودروها، ایجاد مسیر دوچرخه سواری به طول 7 کیلومتر، راه اندازی مسیر اتومبیل وقطارهای برقی از دیگر اقدامات مهم این پروزه است. امسال 56پروژه مهم در اردبیل اجرا شده است و در حال حاضر 28پروژه در دست اجراست.

خبرنگار: رقیه فرجی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار