در گفتگو با تابناک تهران مطرح شد؛
تابناک تهران- مدیرکل اداره پزشکی قانونی تهران گفت: از 172 جسدی که از جانباختگان منا در اختیار ما قرار گرفت 10 مورد شناسایی نشده و یک مورد هم تحویل داده نشده است، در کل 11 مورد جسد در پزشکی قانونی تهران وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱ 11 November 2015
مسعود قادی پاشا در گفتگو با تابناک تهران گفت: از 172 جسدی که از جانباختگان منا در اختیار ما قرار گرفت 10 مورد شناسایی نشده و یک مورد هم تحویل داده نشده است، در کل 11 مورد جسد در پزشکی قانونی تهران وجود دارد. 

وی افزود: تعدادی از خانواده ها باید برای تطبیق DNA مراجعه کنند که تا کنون مراجعه نکرده اند، شناخت DNA هم یکطرفه نیست با این حال استخراج شده و آماده است.

مدیرکل پزشکی قانونی تهران در پاسخ به این سوال که گفته می شد روزهای اول نگه داری اجساد شرایط بدی داشته و اجساد را در وسط سالن تشریح قرار داه بودند؟ و بوی نامطبوعی از اجساد می آمد گفت:  ما موضوع فساد نداریم تا موجب از بین رفتن جسد شده باشد، اجساد در پزشکی قانونی همه در سردخانه و زیر صفر درجه نگه داری می شوند. بوی نامطبوع و فساد اجساد هم در عربستان بوده است.

وی درباره نحوه شناسایی اجساد هم گفت:از روی عکس نمی شود تشخیص داد. از روی فرمت و پراکندگی مو و نشانه ای در بدن...که حتما باید از سوی بستگان شناسایی شود. هویت اگر مشخص هم باشد برای تحویل اجساد بستگان باید رویت کنند چرا که چهره پس از فساد جسد تغییر می کند.

قادی پاشا با بیان اینکه معاینه اجساد سخت است، اظهار داشت: اگر بیماری ویروسی باشد بسیاری از آن ها پس از مرگ انتقال می یابد خوشبختانه اجساد کشته شدگان منا ویروس نداشتند.

مدیرکل اداره پزشکی قانونی تهران گفت: در حوادث دسته جمعی کالبد شکافی حتما انجام می شود که تعدادی از اجساد در عربستان  کالبد شکافی شدند(تخلیه امحا و احشا) علت همه مرگ و میرها خفگی بوده است،

وی اضافه کرد: موادی که برای تعیین و شناسایی DNA به کار برده شد چیزی حدود 350 تا 400 میلیون تومان برای پزشکی قانونی تهران هزینه داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار