با حضور معاون وزیر بهداشت؛
با حضور معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخستین سلامت‌کده غرب خراسان‌رضوی در سبزوار به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۲۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶ 11 November 2015
محمود خدادوست در مراسم بهره‌برداری از نخستین سلامت‌کده خراسان‌رضوی بااشاره به ظرفیت‌های شهرستان سبزوار در حوزه طب سنتی اظهار داشت: امروز در شرایط اجرای طرح تحول نظام سلامت قرار داریم و راه اندازی این سلامتکده‌ها کمک بزرگی به سیستم پزشکی می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز مردم اقبال جدی به سمت درمان و طب سنتی دارند تصریح کرد: با نگاه ایجابی به سمت طب سنتی و ارائه خدمات به مردم قدم برداشته‌ایم چرا‌که هدف وزارت بهداشت از ایجاد این سلامتکده‌‌ها ساماندهی و سازماندهی مراکز ارائه خدمات طب سنتی است.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه طب سنتی اظهار داشت: در حال حاضر 20 سلامتکده در کشور راه اندازی شده که در زمینه ارائه خدمات طب سنتی به مردم تاثیر گذار بوده اند.

وی افزود: شهرستان سبزوار از شهرهایی است که سلامتکده طب سنتی درآن مستقر شده، اما هنوز کد رشته طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان نداریم بنابراین با راه اندازی این مجموعه در آینده رشته طب سنتی در دانشگاه سبزوار نیز تدریس خواهد شد.

علیرضا مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز اظهارداشت: این سلامتکده در متراژ 270 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان راه اندازی و تجهیز شده است.در این سلامتکده خدمات طب سنتی در قالب داروخانه، خدمات آموزشی وغیره ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه درمان به شیوه طب سنتی هیچ عارضه‌ای برای بیماران به‌همراه ندارد گفت: حوزه سلامت نگاه ویژه‌ای به توسعه طب سنتی دارد از این رو این سلامتکده در دو بخش بانوان و برادران به ارائه خدمات می‌پردازد.

احمد برادران، فرماندار سبزوار نیز با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه گیاهان دارویی اظهار داشت: این ظرفیت در شهرستان به اندازه‌ای است که می‌توان در شهرستان سبزوار کارگاه‌های فرآوری گیاهان دارویی و کارخانه گیاهان دارویی احداث کرد.

وی با بیان اینکه مردم سبزوار علاقه زیادی به حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی دارند افزود: گیاه دارویی زیره از برندهای شهرستان سبزوار است که به سراسر کشور صادر می‌شود.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار