مدیر حج و زیارت استان همدان از ثبت‌نام 14 هزار و 916 نفر در استان برای اعزام به کربلا ویژه اربعین در سایت سازمان خبر داد و گفت: سال گذشته حدود 10 هزار زائر از استان همدان به کربلا اعزام شدند.
کد خبر: ۱۲۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ 13 November 2015

مدیر حج و زیارت استان همدان از ثبت‌نام 14 هزار و 916 نفر در استان برای اعزام به کربلا ویژه اربعین در سایت سازمان خبر داد و گفت: سال گذشته حدود 10 هزار زائر از استان همدان به کربلا اعزام شدند.

به گزارش ایسنا؛"محسن ساغرچی" با بیان اینکه آمار ثبت‌نامی‌ها هر لحظه رو به افزایش است، اظهار کرد: متقاضیان سفر به کربلای معلی در شهرستان همدان تاکنون به هفت هزار و 236 نفر رسیده‌ است.

اعزام کاروان‌های پیاده از 29 آبان

وی افزود: از 29 آبان‌ماه اعزام کاروان‌های عادی لغو شده و همه زائران ثبت‌نام شده به صورت پیاده به کشور عراق سفر می‌کنند به طوریکه برای این زائران در گروه‌های 5 نفره و 10نفره یک ویزا صادر می‌شود و اگر زیر 5 نفر باشند باید ویزای انفرادی تهیه کنند.

مدیر حج و زیارت استان تصریح کرد: برای تسهیل صدور ویزا علاوه بر چهار دفتر قبلی، 10 دفتر کنسولگری دیگر در شهرهای کرج، ساری، ایلام، خرمشهر، اصفهان، کرمان، مشهد، تبریز، شیراز و یزد اضافه شده است.

در حال رایزنی برای برقراری پرواز هوایی از همدان به عتبات هستیم

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه پرواز هوایی از همدان به عتبات نداریم اما برای ایجاد آن در حال رایزنی هستیم، خاطرنشان کرد: کمپ‌هایی در ورودی شهرستان‌های نهاوند، گردنه اسدآباد و جورقان از سوی مراکز بهداست و درمان و هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی بهداشتی و درمانی به زائران برقرار شده است.

ساغرچی از زائران کربلا خواست برای مدت 10 روز دارو و مواد خوراکی مورد نیازشان را همراه داشته باشند و با توجه به شیوع وبا و ویروس کرونا حتما بهداشت را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام ارگان‌های کشور اعم از قوه مجریه، قوه قضائیه، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای کنترل امنیت زائران اربعین حسینی بسیج شده‌اند، اظهار کرد: با توجه به اینکه همایش اربعین جلوه‌ای باشکوه از حضور مردم ولایت‌مدار است می‌طلبد تمام دستگاه‌های دولتی و مردمی در این پیاده‌روی عظیم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته مقام معظم رهبری از این همایش عظیم به عنوان اعجاز اربعین نام بردند بنابر این سازمان حج و زیارت موظف شد که برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای برگزاری این همایش عظیم طراحی کند، بدین منظور از سال گذشته سامانه سماح فعال و در شهریور امسال تکمیل‌تر شده است.

ساغرچی عنوان کرد: کسانی‌که اعزام انفرادی داشته باشند باید اطلاعات اولیه را در این سامانه تکمیل کنند و طی چند روز آینده پیامکی از طریق سامانه سماح برای آنان ارسال خواهد شد همچنین زائران فیش‌ها را تکمیل و در بانک‌عامل پرداخت کرده سپس به دفاتر مجاز زیارتی مراجعه کنند تا از طریق این دفاتر ویزا برای آنها صادر شود.

هیچ تبعه‌ای بدون گذرنامه و ویزا از کشور خارج نشود

وی خاطرنشان کرد: امسال با کشور عراق توافق شده است که هیچ تبعه‌ای بدون گذرنامه و ویزا از کشور خارج نشود و در این‌باره جلساتی بین وزارت خارجه ایران و عراق برگزار و مقرر شد همه زائران اربعین حتما با گذرنامه معتبر و ویزا وارد کشور عراق شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار