استاندار گلستان در جلسه کارگروه صادرات استان اظهار کرد: در دوران پس از تحریم باید با ادبیات خاص این ایام رفتار کرد و یکی از اقدامات مورد نیاز این ایام تهیه نسخه استانی اقتصاد و تجارت پسا تحریم است.
کد خبر: ۱۲۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۵ 14 November 2015
 استاندار گلستان در جلسه کارگروه صادرات استان اظهار کرد: در دوران پس از تحریم باید با ادبیات خاص این ایام رفتار کرد و یکی از اقدامات مورد نیاز این ایام تهیه نسخه استانی اقتصاد و تجارت پسا تحریم است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در این جلسه که با حضور مسئولان استان در خصوص تجارت و صادرات تشکیل شده بود، تصریح کرد: تجار گلستانی نباید خود را به تعامل با کشورهای همسایه محدود کنند و باید صادرات را با نگاه جهانی بنگرند.
وی با اشاره به اینکه صادرات کالا از گلستان با توجه به موقعیت جغرافیایی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: کشورهای هدف صادرات استان باید شناسایی و برنامه صادراتی تدوین و اولویت بندی شود، تا رونق صادرات کالا از استان را شاهد باشیم.
وی همچنین فعال شدن شورای خارجی استان در حوزه رونق صادرات را اولویت مهم دیگر برشمرد و افزود: توجه به این مساله از سوی مسئولان مرتبط استانی مهم است، درحالی که در حوزه صادرات کمتر به آن توجه می شود.
استاندار گلستان گفت: برای جذب سرمایه گذار در استان باید بیش از گذشته حساس شویم زیرا ورود سرمایه گذاران به استان اعم از داخلی و خارجی باعث رونق صادرات می شود.
وی با بیان اینکه اکنون در حوزه جذب سرمایه گذار در این استان دچار گسستگی هستیم یادآورشد: برگزاری نشست و همایش های تخصصی در حوزه صادرات استان می تواند مشکلات را در جذب سرمایه گذار کاهش داده و باعث آسان سازی ارائه خدمات به آنها و رونق صادرات از این منطقه شود.
دکتر صادقلو با اشاره به وعده داده شده جهت تشکیل پنجره واحد با فرمول جدید برای جذب سرمایه گذار، گفت: دستگاه های دست اندرکار باید پیگیری برای راه اندازی و ایجاد پنجره واحد با فرم جدید برای جذب سرمایه گذار داخلی را در استان دو چندان کرده و از این ظرفیت برای رونق صادرات گلستان استفاده شود.
وی همچنین با اشاره به اتصال خط ریلی این استان به آسیای میانه در سال قبل (همزمان با سفر آذرماه رئیس جمهور به گلستان)، خواستار تبلیغ جهانی ظرفیت ریلی این استان در راستای رونق صادراتی شد.
به گفته استاندار گلستان لازم است راه آهن استان برای تبلیغ آن با همکاری سایر دستگاه های مرتبط از طریق روش های مختلف، اقدام موثر انجام دهد.
استاندار گلستان تاکید کرد: کریدور ریلی ایجاد شده در این استان با آسیای میانه امیدی است برای رونق اقتصادی گلستان و باید برای رفع مسائل و مشکلات آن و معرفی جهانی آن حساسیت های بیش از گذشته شود.
همچنین در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز توجه به اقتصاد مقاومتی را برای استان یک ضرورت دانست و گفت: گلستان، استانی مرزی است و قابلیت بالای صادرات کالا را دارد و باید از این فرصت با برنامه ریزی نهایت بهره برداری شود.
حسینقلی قوانلو یادآور شد: این سازمان برای رونق صادرات استان برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و میز ترکمنستان در آذر سال جاری با حضور سفرای ایران و ترکمنستان و تجار و نیز نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان (به میزبانی گلستان) را در اسفند 94 در دستور کار دارد.
وی به صادرات کالا از گلستان در 6 ماه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت 150 میلیون دلار کالا از گمرکات این استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد رشد دارد.
قوانلو افزود: مقصد صادرات کالاهای استان کشورهای مختلف بود که عراق با 60 میلیون دلار رتبه نخست و ترکمنستان رتبه دوم را داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار