تابناک: مختلف تذکراتی به شهردار اصفهان چه به صورت کتبی و چه به صورت شفاهی در جلسات علنی شورا مطرح شد که برخی از آنها چندان با روی خوش مدیریت شهری مواجه نشد.
کد خبر: ۱۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷ 11 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، شورای چهارم که کار خود را آغاز کرد رویه ای متفاوت از شوراهای گذشته اصفهان در برابر سازمان زیر ذره بین خود را در پیش گرفت. رویه ای انتقادی در برابر عملکرد شهرداری اصفهان که چندان هم به مذاق برخی مدیران شهری اصفهان خوش نیامد.

ترکیب شورای چهارم به گونه ای بود که برخی چهره های نزدیک به مدیریت شهری اصفهان ، حضور کمرنگ تری در این دوره داشتند.

این چهره ها که در سال های گذشته به نوعی ترمز دستی شورا برای رویارویی با شهرداری اصفهان بودند ، همواره در برابر بسیاری از انتقادات و حتی طرح سوال از شهردار اصفهان ایستادند و کمتر پای سقائیان نژاد به شورای شهر برای پاسخ گویی به اعضا باز شد.

در دوره چهارم گرچه منتقدان شهرداری اصفهان از دل خود شهرداری به پارلمان شهر راه یافته بودند، اما تقریبا از اواسط کار شورا بنای انتقاد و بررسی دقیق تر عملکرد مدیران شهری را در دستور کار خود قرار دادند.

این روند تا جایی پیشرفت که در سال جاری خبر از استیضاح شهردار اصفهان نیز به گوش رسید و شورا که داشت مقدمات استیضاح شهردار را فراهم می کرد، با پا درمیانی استاندار اصفهان به این مسئله پایان داد.

اما طرح سوال از شهردار و تذکرات پیاپی کتبی و شفاهی به شهردار از سوی شورای چهارمی ها متوقف نشد و آنها در راستای ارزیابی عملکرد شهرداری، در موضوعات مختلف تذکراتی را به شهردار اصفهان چه به صورت کتبی و چه به صورت شفاهی در جلسات علنی شورای مطرح ساختند که برخی از آنها چندان با روی خوش مدیریت شهری مواجه نشد.

شهرداری که به قول خود از استیضاح نمی ترسد و شورای شهری که از رویه خود کوتاه نمی آید حالا با یک چالش یعنی" رویارویی با واقعیت" مواجه است.

رضا امینی روز گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه استیضاح شهردار به معنای برکناری آن نیست، گفت: شهردار اصفهان نباید از استیضاح بترسد چرا که قبلا و زمانی که در سمت روابط عمومی شهرداری بودم نیز استیضاح شده است.

گرچه شهردار اصفهان ادعای نهراسیدن از استیضاح را دارد، اما امینی می گوید برخی از مدیران شهری در برابر سخنگوی شورای شهر ایستادند که چرا گفته است باید با فساد اداری و مالی در شهرداری مبارزه کرد.

رئیس شورای شهر البته این را نیز گفته است که شهردار اصفهان نسبت به تذکر کتبی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص رسیدگی به فساد مالی در شهرداری اصفهان پاسخی نداده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار