صلواتی:
تابناک: معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: موافق کارگذاشتن پله‌های برقی نیستیم همانگونه که درکشورهای پیشرفته بجای توسعه پله‌برقی‌ها فرهنگ رانندگی با سرعت کم به خودروها را آموزش می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰ 11 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، علیرضا صلواتی اظهار داشت: ایران برخلاف سایر کشورها توسعه پله برقی را محور کار و محافظت از عابرین پیاده قرار داده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر نزدیک به ۲۵ پله برقی در سطح شهر نصب است که در سال آینده ۱۲ محور دیگر نیز مکان یابی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اعلام کرد: ما در طرح پله های برقی تنها بهره بردار هستیم نه اینکه بخواهیم مسئولیت را قبول نکنیم اما به حتم از نظر فنی استاندارد سازی ها انجام شده است.

وی با اعلام اینکه در دو نقطه از شهر اصفهان بالابرهایی در کنار پله های برقی ساخته شد، افزود: متاسفانه شاهدیم که در مدت کوتاهی شیشه های آن را شکستند و دکمه بالابر به خاطر خاموش و روشن شدن زیاد، از کار افتاد.

صلواتی با اظهار اینکه هزینه یک پله برقی و حتی نصب بالابرها بسیار بالا است و هزینه میلیاردی برای شهرداری دربر دارد، گفت: در صورتی می توانیم بالابرها را طراحی و توسعه دهیم که برای هر بالابر حداقل یک نگهبان در داخل آن به کار گرفته شود که با این حساب در هر پلی نیاز به استخدام چهار نگهبان برای دو شیفت متفاوت است.

وی افزود: در سال آینده دو بالابر دیگر هم در کنار پله های برقی ساخته می‌شود.

صلوتی اظهار داشت: متاسفانه طیف‌های فرهنگی متنوعی در کلان شهر اصفهان زندگی می کنند و به دلیل اینکه فرهنگ مشابهی ندارند و اقلیت ساکنان اصفهان شهر را از آن خود نمی دانند، شاهد این دست خسارت ها هستیم.

وی ادامه داد: در کشورهای مختلف اروپایی به جای توسعه پله برقی، با پله‌های ثابت و فرهنگ کاهش سرعت توانستند میزان تلفات عابرین پیاده را کم کنند این در حالی است که نصف تلفات تصادفات در سطح شهر اصفهان عابران پیاده ای هستند که بر اثر برخورد با موتور یا خودرو جان خود را از دست می‌دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اظهار اینکه ایمنی و سلامتی عابرین پیاده از هر مسئله ای برای ما با اهمیت تر است، گفت: ایجاد سرعت کاه در سطح خیابان ها، حرکت روان خودروها، پیشگیری و ممانعت از گذر عابر از هر سطح خیابان ،بزرگراه ها ،عبور از روی نرده ها یا بین نرده ها توصیه هایی است که می توان برای حفاظت از جان عابرین پیاده کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار