بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۲۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸ 15 November 2015
فقها برگ برنده اصولگرایان در انتخابات پیش‌رو

سخنگوی جمعیت ایثارگران گفت: جلسه مشترک آیات عظام یزدی، موحدی‌کرمانی و مصباح‌ یزدی پیرامون وحدت اصولگرایان برگزار شد.

به نقل از تسنیم، لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران از برگزاری جلسه مشترک آیات عظام یزدی، مصباح و موحدی کرمانی خبر داد و گفت: خوشبختانه مطلع شدیم که فقهای معظم اصولگرایان (آیات یزدی، موحدی‌کرمانی و مصباح‌ یزدی) در هفته گذشته جلسه هماهنگی برگزار کردند.

وی افزود: ان‌شاءالله با این خط‌مشی که اصولگرایان اتخاذ کردند و فقهای معظم را فصل الخطاب خود می‌دانند، هرچه زودتر شورای اصولگرایان زیر نظر شورای فقها شکل بگیرد؛ طبیعتاً هر کس و هر جریانی که خود را اصولگرا می‌داند باید فقهای معظم را فصل الخطاب بداند و در چارچوب سیاستی که مشخص می‌کنند، حرکت کند.

فروزنده یادآور شد: من به همه نیروهای حزب‌اللهی و دلسوز و کسانی که دل در گروی جبهه مؤمن انقلاب دارند، این نوید را می‌دهم که خوشبختانه در بسیاری از نیروهای اصولگرا انسجام وجود دارد و همه بر این باور هستند که باید وحدت کنیم و محکم مقابل فتنه‌گران و نفوذ پذیران بایستیم و فقها را فصل الخطاب بدانیم.


از اداره کل ارشاد قم دیگر انتظار نمی‌رفت

روزهای پنجشنبه در استان قم ترددها بیشتر از روزهای دیگر هفته است یکی از دلایل آن وجود مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه (س) است که در کنار مرکزیت استان قم عامل سفرهای زیارتی به استان قم است. یکی دیگر از دلایل شلوغی قم را در رفت‌وآمدهای رجال سیاسی به استان باید دنبال کرد جایی که از وزیر گرفته تا مدیرکل برای دیدار با مراجع عظام تقلید روز پنجشنبه را غنیمت می‌شمارند و به قم سفر می‌کنند.

به نقل از قم فردا، پنجشنبه هفته گذشته نیز دو تن از وزرای دولت یازدهم با سفر به قم به دیدار بزرگان و علمای قم رفتند، محمدجواد ظریف و علی جنتی در این سفر یک‌روزه با تنی چند از مراجع تقلید دیدار و در کنار آن برنامه‌های دیگری نیز برگزار کردند.

در خصوص دیدارهای ظریف قبل از حضور وی عنوان‌شده بود این دیدارها به صورت خصوصی برگزار خواهد شد و در پایان این دیدارها وی در کنفرانسی خبری به پرسش‌های خبرنگاران قمی پاسخگو خواهد بود که البته در این مراسم هم از ورود برخی از خبرنگاران به محل مصاحبه خبری جلوگیری شد.

اما نکته مهم در دیدارهای وزیر ارشاد به وقوع پیوست جایی که از روز قبل اداره کل ارشاد قم ضمن اعلام برنامه‌های دیدار وی با مراجع از خبرنگاران برای پوشش این دیدارها دعوت به عمل آورده بود ولی در کمال تعجب اکثر دیدارهای وزیر خصوصی برگزار شد. از وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی امور صنفی و ساماندهی خبرنگاران انتظار بیشتری می‌رفت تا بیشتر به خبرنگاران بومی استان احترام بگذارد.

این انتظار حداقل از اداره کل ارشاد قم می‌رود که به ارتقای خبرنگاران قمی کمک کند چراکه شرایط استان قم مانند برخی از استان‌ها نیست و بار خبری این استان بعد از تهران در رده دوم قرار دارد لذا این توقع ایجادشده بود که حداقل در دیدارهای وزیر ارشاد به جایگاه خبرنگاران توجه بیشتری شود.


نزدیک به 500 مجروح و کشته در حوادث ترافیکی هفته گذشته

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم از مجروح شدن ۴۹۲ نفر و فوت سه نفر در حوادث ترافیکی هفته گذشته قم خبر داد.

به نقل از مهر، محمدرضا حسنی اظهار داشت: از ساعت هفت صبح ۱۶ آبان‌ تا امروز ۲۳ آبان‌ماه تعداد هفت هزار و ۳۴۸ تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی قم برقرار شد که منجر به انجام هزار و ۲۴۳ ماموریت شده است.

وی ادامه داد: از مأموریت‌های انجام شده طی یک هفته گذشته هزار و ۷۱ مورد شهری و ۱۷۲ مورد نیز جاده‌ای بوده است.  ۴۱۸ حادثه ترافیکی طی یک هفته گذشته در قم بوقوع پیوسته که ۳۵۹ مورد شهری و ۵۹ مورد نیز جاده‌ای بوده است.

وی عنوان کرد: تعداد مصدومین حوادث ترافیکی طی یک هفته گذشته ۴۹۲ نفر بود که ۱۶۱ مورد سرپایی درمان شده و ۳۲۸ مورد نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند و متأسفانه سه نفر نیز فوت کردند.  مأموریت‌های مربوط به موتورسیکلت سواران ۲۷۵ مورد بود که ۳۲۱ مجروح برجای گذاشته است و ۱۱۶ نفر سرپایی درمان شده و ۲۰۵ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند.


انتخابات هیئت رئیسه شورای مشورتی اصلاح‌طلبان

مراسم انتخابات هیئت رئیسه شورای مشورتی اصلاح‌طلبان استان قم، با حضور اعضای این شورا در قم، برای دوره یک ساله مشخص شدند.

به نقل از ایلنا، پس از برگزاری انتخابات، آقایان مهدی فراهانی، سیدهادی شفیعی، غلامحسین نادی، رضا انصاری و جواد جعفریان به عنوان اعضای اصلی و آقایان حجت حیدری و محمدعلی یوسفی به عنوان اعضای علی البدل هیئت رئیسه شورای مشورتی اصلاح طلبان استان قم انتخاب شدند. 

شورای مشورتی اصلاح‌طلبان استان قم، متشکل از شخصیت‌های حقیقی اصلاح‌طلب در سطح استان قم هستند.


بیش از ۸۰ درصد از متکدیان قم غیر بومی اند

مدیر اجتماعی شهرداری قم اظهار داشت: جمع آوری متکدیان طی ۶ ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۵ درصد رشد داشته است.

به نقل از مهر، عسکری با بیان اینکه جمع آوری متکدیان از سطح شهر در سه بخش مردان، زنان و کودکان کار انجام می‌‌شود، افزود: نیروهای گشت و کلانتری‌ها پس از جمع آوری متکدیان آنها را به مرکز غربال‌گری شهرداری انتقال می‌دهند. متکدیانی غیر بومی که بیش از ۸۰ درصد از متکدیان استان قم را تشکیل می‌دهند بلافاصله به شهر خود منتقل و معتادان به پلیس مبارزه با مواد مخدر معرفی و همچنین افراد بومی غیر معتاد نیز به بهزیستی قم منتقل می‌شوند.

وی گفت: متأسفانه زائر پذیر بودن شهر قم بستر مناسبی را برای فعالیت متکدیان فراهم ساخته که باید به شدت با این امر برخورد شود. شهروندان می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و حضور متکدیان را گزارش دهند تا بلافاصله اکیپ‌های جمع آوری متکدیان به محل اعزام شوند.

وی بیان کرد: روزانه ۱۶ اکیپ سد معبر و ۲ اکیپ برخورد با تخلفات اجتماعی در سطح شهر قم به منظور شناسایی و جمع آوری عوامل سد معبر و متکدیان گشت‌زنی می‌‌کنند. هفته گذشته در حاشیه شهر قم تعداد قابل توجهی از اتباع بیگانه که به تکدی گری می‌پرداختند جمع آوری شدند.


واکنش جامعه مدرسین به گمانه زنی های انتخاباتی
   
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه ای انتشار اخباری در رسانه ها و فضای مجازی مبنی بر معرفی کاندیدا برای خبرگان در جلسات این جامعه را تکذیب کرد.

متن اطلاعیه جامعه مدرسین بدین شرح است؛پیرو انتشار اخباری در رسانه های مختلف در ارتباط با کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و گمانه زنی های نادرست در لیست کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مجلس خبرگان رهبری به اطلاع می رساند تاکنون در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین هیچ تصمیم و بحثی روری مصادیق و افراد چه به صورت رسمی و چه غیر رسمی صورت نگرفته و اخبار منتشر شده تکذیب می گردد.

لذا از رسانه ها و سایت ها و کسانی که در فضای مجازی فعالیت می کنند، انتظار می رود که ضمن رعیات اخلاق رسانه ای و نقوی از هرگونه گمانی زنی و نقل اخبار نادرست جدا خودداری نمایند.لازم به ذکر است همانگونه که بارها از طریق این دفتر اعلام شده، مواضع و تصمیمات جامعه مدرسین، از طریق ریاست شورال عالی و بیانیه رسمی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام خواهد شد.


شاخه ساحلی رشته‌های ورزشی قم در وضعیت تعطیل 

از مشکلات سخت افزاری جدی ورزش قم نبود زمین ورزش‌های ساحلی است که بخشی از برنامه ورزشی هیأت‌های مختلف را محدود و حتی غیر فعال کرده است.شاخه ساحلی رشته‌های مختلف به دلیل نبود زمین مناسب در وضعیت تعطیل و نیمه تعطیل است در حالی که راه اندازی و ساخت یک زمین ساحلی می‌تواند به ورزشکارانی از رشته‌های ورزشی مختلف خدمات ارائه دهد.

به نقل از همشهری، در کشور ما فوتبال ساحلی به دلیل موفقیت‌های تیم ملی کشورمان در رویدادهای بین المللی بیشتر شناخته شده است اما در رشته‌هایی چون والیبال، کشتی، کبدی و هندبال نیز بخش ساحلی وجود دارد که ظرفیت آن در قم مورد غفلت واقع شده است.

۲ سال پیش بود که هیأت فوتبال استان قم به دنبال دریافت زمینی از شهرداری قم به منظور ساخت زمین فوتبال ساحلی در محدوده بوستان علوی بود و اقدامات مثبتی نیز در این زمینه صورت گرفت اما در ‌‌نهایت این طرح به نتیجه نرسید. با این وجود تیم کبدی ساحلی قم که در زمره تیم‌های قدرتمند ساحلی کشور به شمار می‌رود تمرینات خود را در یک زمین ساحلی نه چندان استاندارد در محدوده جمکران برگزار می‌کند و در صورتی که قم صاحب زمین ساحلی استاندارد شود می‌تواند در سطح کشور نیز حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد. 


دعوت از ذوالنور برای نامزدی مجلس از استان قم

مجمع اصولگرایان قم با صدور اطلاعیه‌ای از حجت الاسلام مجتبی ذوالنور برای نامزدی مجلس شورای اسلامی از استان قم دعوت به‌عمل آورد.
 
در این اطلاعیه آمده است: با آروزی توفیقات روز افزون برای جنابعالی به عنوان یکی از پیشگامان عرصه جهاد و شهادت، بصیرت، ولایت‌مداری و  یاوری صدیق برای حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای و نظر به درخواست‌های مکرر جمعی از نخبگان و نیروهای ارزشی و انقلابی و همچنین با توجه به جایگاه ویژه شهر مقدس قم و شناخت جامعی که از استان و فضای سیاسی کشور دارید، مجدانه درخواست داریم بار دیگر نامزدی خود را برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از استان قم اعلام فرمایید.


قطع بیمه بیش از 800 نفر در قم

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: در بازرسی‌های نظارتی انجام شده این سازمان بیمه 840 نفر که هیچ اشتغالی در کار ساختمانی نداشتند، قطع شده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمجتبی موسوی با بیان اینکه هدف سازمان تامین اجتماعی همواره حمایت از جامعه کارگری است، گفت: این کنترل و نظارت به این جهت است تا بیمه شدگان در این  بخش، اشتغال واقعی در صنعت ساختمان داشته باشند و کارگران واقعی شاغل در کار ساختمانی از بابت بازرسی‌های نظارتی، هیچ نگرانی نداشته باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم درخصوص بیکاری اجباری برخی کارگران ساختمانی افزود: با توجه به وضعیت خاص فعلی در صنعت ساختمان، کارگران ساختمانی که به دلیل فقدان کار در این صنعت بیکار شده‌اند به محض اشتغال مجدد بیمه‌شان ادامه خواهد یافت. تاکنون در بازرسی‌های انجام شده بیمه 840 نفر که هیچ اشتغالی در کار ساختمانی نداشتند، قطع شده است.


داور به داد صدرنشین رسید

در آخرین دیدار هفته شانزدهم لیگ برتر فوتسال ایران که در ورزشگاه فدراسیون هندبال ایران برگزار می شد، تیم صدرجدولی تاسیسات دریایی تهران پذیرای یاسین پیشرو قم که یکی از تیم های متمول لیگ به حساب می آمد رفت. 

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در این دیدار تیم میزبان بازی را بهتر آغاز کرد و از حریف خود پیش افتاد اما بازی نزدیک و دیدنی دو تیم بارها با نوسان و تغییر در نتیجه تا دقایق پایانی مهیج باقی ماند. 

در حالی که بازی با حساب ۵-۳ به سود تاسیسات بود گلی که تاسیساتی ها تحت فشار به حریف دادند بار دیگر رقابت را جذاب کرد تا میثم اینانلو با زدن گلی دیگر کار را به تساوی ۵-۵ برساند. 
 
در این شرایط و در حالی که تیم های مدعی دیگر لیگ نظیر دبیری و مس و گیتی پسند و حفاری همگی خوشحال از توقف شمسایی و یارانش بودند، تصمیم عجیب داور مبنی بر اخراج  بازیکن تیم قمی باعث شد شرایط بازی و تشنج در تیم یاسین به یاری نماینده تهران بیاید تا  تاسیساتی ها با دو گل از رقیب پیشی گیرند تا شاگردان شمسایی با این برد دشوار اما شیرین بار دیگر در جدول رده بندی از حریفان فاصله بگیرند.


کم آبی و معمای چاه های غیر مجاز

سه هزار و 800 قطعه چاه غیرمجاز در این استان وجود دارد که حدود سه هزار و 700 حلقه چاه آن کمتر از 10 میلیون مترمکعب و چیزی در حدود 100 حلقه چاه نیز تقریباً 22 میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی برداشت دارند.

به نقل از قم فردا، حاج حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم با اعلام این مطلب گفت: همچنین اضافه برداشت از چاه‌های مجاز و پروانه دار بیش‌ترین حجم برداشت غیرمجاز از منابع آبی زیرزمینی در قم را به خود اختصاص داده است.

وی بابیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها حدود 300 میلیون مترمکعب از چاه‌های مجاز استان اضافه برداشت صورت می‌گیرد، تصریح کرد: وزارت نیروبخش کشاورزی را مکلف کرده، تا برداشت‌های خود از منابع آبی زیرزمینی را تا حدود 240 میلیون مترمکعب بر ثانیه کاهش دهد و هم‌اکنون جلوگیری از برداشت غیرمجاز از چاه‌های مجاز به‌شدت در حال پیگیری و انجام است.

در همین زمینه استاندار قم وضعیت آب در استان را حاد توصیف می‌کند و می‌گوید:  با روندی که طی می‌شود به‌طور حتم موضوع آب از این هم حادتر خواهد شد و این موضوع فارغ از هرگونه بزرگ‌نمایی در حال ایجاد یک چالش جدی در کشور شده است، لذا باید با پرهیز از هرگونه سلیقه‌ای عمل کردن با یکسان‌سازی و اجرای همه راهکارهای ارائه‌شده از سوی دستگاه‌های مختلف، باور توانایی حل این معضل را به وجود آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار