مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: تنها 60 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون نفری کرمانشاه عضو کتابخانه هستند.
کد خبر: ۱۲۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 15 November 2015
مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: تنها 60 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون نفری کرمانشاه عضو کتابخانه هستند.

علیرضا شایق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در تبیین شخصیت علامه طباطبایی اظهار کرد: علامه طباطبایی شخصیتی فعال در عرصه‌های فلسفه اسلامی، تفسیر قرآن و عرفان اسلامی و عملی بود.

وی ادامه داد: فیلسوف شرق در زمانی که شبهات بسیاری به اسلام وارد شده بود با نگارش تفسیر المیزان و کتاب ارزشمند فلسفه و روش رئالیسم نقش بسیار مهم و پایداری در پاسخ به شبهات مادی‌گرایان ایفا کرد.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به نقش علامه طباطبایی در تربیت شاگردان برجسته‌ای همچون آیت‌الله مطهری، آیت‌الله جوادی‌آملی، آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی و... گفت: شاگردان علامه دارای تألیفات ارزشمندی هستند؛ وی در زمینه تربیت شاگردان و گسترش معارف قرآنی نقش مؤثری داشت.

شایق به نقش کتابداران به‌عنوان مشاوران امین اشاره کرد و بیان داشت: کتابدار وظیفه دارد در حوزه ترویج مطالعه کتاب تلاش کرده و کتاب‌های مفید را به افراد معرفی کند.

این مسئول نقش کتاب در توسعه کشور را مهم ارزیابی کرد و افزود: توسعه کشور بدون دانش امکان‌پذیر نیست و توسعه دانش نیز از طریق اسباب و عللی که یکی از مهمترین آنها کتاب است، ممکن می‌شود.

وی متذکر شد: روش‌های بسیاری برای انتقال دانش وجود دارد، اما با این وجود کتاب همواره به‌عنوان مهمترین روش انتقال دانش در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه افتتاح کتابخانه سیدالشهدا در شهرک نوکان، افتتاح کتابخانه آیت‌الله حاج آخوند در مسجد حاج شهباز‌خان، نشست کتابخوانان، برگزاری گرامیداشت روز کتاب و تقدیر از کتابداران را از جمله برنامه‌های هفته کتاب عنوان کرد.

این مسئول تعداد کتابخانه‌های موجود در استان را 75 باب عنوان کرد و گفت: از این تعداد 14 باب کتابخانه روستایی و بقیه شهری هستند و نیز دو باب کتابخانه در بخش نابینایان در استان کرمانشاه فعال است که یکی از آنها مخصوص کودکان و نوجوانان است و دیگری همه رده‌های سنی را شامل می‌شود.

شایق گفت: تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های استان کرمانشاه حدود یک میلیون جلد است که با توجه به جمعیت حدود 2 میلیون نفری استان به‌ازای هر دو نفر یک جلد کتاب در کتابخانه‌ها وجود دارد.

وی کم بودن تعداد اعضا را از مشکلات عمده کتابخانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: فقط 60 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و عمده کتاب‌های اهدا شده توسط شهروندان کتاب‌های کمک درسی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار