بسته خبری تابناک تبریز
بسته خبری «تابناک تبریز»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کنیم ؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. لذا ما سعی میکنیم تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار دهیم و اینک بسنه خبری تابناک راتقدیم خوانندگان خود میکنیم
کد خبر: ۱۲۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶ 15 November 2015

شهردار تبریز عزادار شد

الحاجیه خانم سروری، مادر  شهید داوود نجفی و صادق نجفی، شهردار تبریز، صبح امروز دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع مرحومه الحاجیه خانم سروری فردا ساعت 10 صبح در گلشن زهرای شهر مراغه برپا خواهد شد. همچنین شام غریبان آن مرحومه نیز از ساعت 15 الی 17 فردا در مسجد شهدای همین شهر برگزار می‌شود.

انتقاد صریح یک نماینده از مسئولین شهرستانی

علیلو نماینده شبستر در جمع مردم گفت: شهرستان شبستر یک منطقه فرهنگی است و کسی حق ندارد مهمان نوازی را زیر پا بگذارد , برخی مسئولان نمی دانم چرا مسائل سیاسی را با سایر مسائل قاطی می کنند , اخلاص کجاست ؟ وظیفه کجاست ؟ وجدان کجاست ؟ ما سه بار معاون وزیر را به شهرستان آوردیم ولی مسئولی به پیشواز نیامد و بعد می گوییم کار جلو نمی رود و در سخنرانی ها می گوییم سال همزبانی دولت و ملت ؟؟؟ آیا همدلی و وحدت این است ؟ تا کنون در کشور رخ نداده بود که یک وزیر به دعوت نماینده و اختصاصا از تهران به مقصد یک شهرستان سفر نماید , اما متاسفانه بی حرمتی رخ داد و از وی پیشواز شایانی رخ نداد . تا کنون تمامی مسئولان هر خدمتی به مردم کرده اند دستشان را می بوسیم و تشکر می کنیم ولی در مقابل بی حرمتی ها کوتاه نخواهیم آمد . ما هم مصمم هستیم حتما جاده تسوج به مرند را که با همیاری مردم آغاز شده به نتیجه برسانیم . در موضوع آب نیز شهرستان ما در وضعیت بحران بوده به طوریکه در بسیاری از روستاها از شیرها آب نمی آمد بلکه گل و لای بیرون می آمد و حتی ان نیز قطع شد سعی در رفع این مشکلات داشته و داریم . ما در جلسه ای گفتیم که قیر رایگان ۳۲ روستا را گرفته ایم که گفتند کجا چنین چیزی هست که اسنادش را منتشر خواهیم کرد و در نتیجه آن امروز شاهد آسفالت ریزی تیل و قره تپه و منطقه رودقات و … هستیم.

دستگیری شش نفر از اعضای شورای اسلامی شهر مرند

فرماندار مرند،با اشاره به پرونده تخلفات شهرداری مرند، گفت: شش نفر از ۱۱ عضو شورای اسلامی شهر مرند در خصوص همین پرونده تخلفات، دستگیر شدند.

گفتنی است در چند ماه گذشته به دلیل برخی تخلفات در شهرداری مرند، شهردار و تعدادی از کارکنان شهرداری دستگیر شده اند.

دستگیری 3 معتاد متجاهر با تحصیلات دکتری

رئیس پلیس مواد مخدر آذربایجان‌شرقی گفت: در زمینه سطح تحصیلات معتادان متجاهر، هر چه سطح سواد بالاتر می‌رود درصد دستگیر‌شدگان بیشتر می‌شود و از 2 هزار نفر تنها 3 نفر تحصیلات دکتری دارند.

قاسم دهقان امشب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی بر ضرورت کار علمی در زمینه بررسی معتادان مواد مخدر در استان تاکید کرد.

رئیس پلیس مواد مخدر آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در زمینه محل نگهداری معتادان متجاهر در استان مشکلاتی وجود دارد، گفت: با مراجعه سرزده به محل‌های استراحت معتادان متوجه شده‌ایم که این مرکز‌ها خالی از افراد می‌باشد و ضروری است که هماهنگی بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای 2 هزار نفر از معتادان متجاهر مکان‌هایی در نظر گرفته شده و در میان دو هزار نفر آنان یک و نیم درصدشان زیر 20 سال هستند که 29 نفر را شامل می‌شوند و حدود 7 درصد 20 تا 25 درصد هستند و 35 الی 40 سال بیشترین جامعه آماری را با 25 درصد تشکیل می‌دهند.

دهقان اضافه کرد: در زمینه سطح تحصیلات 16 درصد معتادان متجاهر بی‌سواد هستند و راهنمایی 30 درصد بوده و هر چه سطح سواد بالاتر می‌رود درصد دستگیر شدگان بیشتر می‌شود و از 2 هزار نفر تنها 3 نفر با تحصیلات دکتری مشاهده می‌شود.

دهقان اظهار داشت: اکثر دستگیر شدگان تریاک و مشتقات آن را مصرف می‌کنند و در رده بعدی مصرف‌کنندگان شیشه‌ها هستند و 28 نفر از این 2 هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: اکثر دستگیر شدگان خانم نیز بی‌سواد هستند و تعداد محدودی تحصیلات دیپلم و بالاتر را دارند.

رئیس پلیس مواد مخدر آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اولین محل مصرف موادمخدر دستگیرشدگان منازل دوستان و میهمانی‌ها بوده و فاصله بین آغاز سیگار و مصرف مواد مخدر 3 سال است.

این مسئول در ادامه سخنان خود گفت: مادران 79 درصد دستگیرشدگان بی‌سواد بوده و حدود 20 درصد نیز مادرانی شاغل داشته‌اند که آماری قابل توجه است و اشتغال و سواد مادران در زمینه اعتیاد فرزندان نقش دارد.

تبدیل کتابخانه‌ها به مراکز تجاری

حبیب شیری آذر، عضو هیئت رئیسه شورا در نطق پیش از دستور خود از تبدیل کتابخانه‌ها به مراکز تجاری انتقاد کرد و گفت: در غفلت مسئولین فرهنگی کتابخانه‌ها تبدیل به پاساژ شد و دیگر خبری از کتابفروشی های قدیمی که در سطح کشور مطرح بودند نیست. مدیران فرهنگی مبتلا به روزمرگی شده‌اند و برای جبران کمبودهای این بخش لازم است معاونت فرهنگی هنری شهرداری تبریز از مولفان و هنرمندان حمایت کند.


حاشیه های جلسه امروز شورا:

علی شیاری که بارها در جلسه بدون اجازه سخنرانی کرد با واکنش رئیس شورا مواجه شد و دبیری خطاب به وی گفت: " شما همیشه جلسه را به حاشیه کشانده و نظم حاکم را مختل می‌کنید"

این اظهار نظر رئیس شورا واکنش شیاری را در پی داشت، وی خطاب به دبیری بیان کرد:" بنده برای شما محبت زیادی قائلم، اما می‌دانید که از محبت زیاد مرض حاصل می‌شود، بنده نظم را به هم نمی‌زنم، نماد بی نظمی و غیرقانونی خود شما هستید که مصوبه تبدیل وضعیت قرارداد کارگران را بدون اجازه بایگانی کردید و مشاور حقوقی هم آن را تایید می‌کند، شما در مصوبات شورا دست بردید و با تغییر به فرمانداری فرستاده‌اید، اگر کسی با شما کاری نداشته باشد اجازه می‌دهید 20 دقیقه حرف بزند"


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
مگه میشه/ مگه داریم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
چی مگه میشه؟مگه داریم؟
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
مگه میشه/ مگه داریم؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
سلام. من به شخصه اطلاع نداشتم شهردار نجفی برادر شهید هستند... خداوند این ام الشهید را غرین رحمت قرار دهد انشالله.
بایرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
به شهردار نجفی بگید سیزده هزار کارمند پول ملت را میمکند و اکثرشان به ملت کار نمیکنند رشوه خواری سرگردان کردن مردم با این همه کارمند ظلم نا بخشودنی است بجای اینکه کارکنان شهرداری با پول ملت گله گله به مسافرت خارجی برند مشکلات ملت را حل کنند
محمدرضا
|
United States
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
با سلام و تسلیت مادر دو شهید بزرگوار در جواب نمایندۀ شبستر بایدبگویم که برای انجام وظیفه نیازی به هشدارنیست.وظیفۀ وزیر این استکه به مناطق مختلف کشور اتفاقی سربزند و مشکلات را برسی کند،نه با دبدبه و شبشره ضمنازمانی که آقایان شوری با پول مردم دور اروپارامیگشتند گربه رادم حجله خفه نکردند خداوند روح همۀ شهدارا شاد فرماید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار