تابناک: مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات و تأکید رهبر انقلاب در خصوص حمایت از تولید و اهمیت آن در برابر نفوذ و اعمال قدرت دشمن، گفت: رویکرد شرکت نمایشگاه های اصفهان، حمایت از تولید است.
کد خبر: ۱۲۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ 16 November 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، رسول محققیان در نشست خبری خود با تأکید بر اهمیت بخش صنعت اظهار داشت: صنایع کشور نیازمند حمایت، هدایت و جهت یابی هستند و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به عنوان متولی برگزاری سالانه بیش از 45 عنوان نمایشگاهی در استان اصفهان و برگزارکننده پاویون جمهوری اسلامی ایران در چندین نمایشگاه بین المللی جهان، وظیفه خود می داند که به ارتقای سطح صنعت کشور کمک کند.

بازدید بیش از 150 هزار بازدیدکننده متخصص از نمایشگاه های استان

وی تصریح کرد: در جریان برپایی 23 نمایشگاه از ابتدای سال جاری تاکنون، یک هزار و 789 مشارکت کننده در مجموع متراژ مفید 40 هزار و 67 مترمربع، در نمایشگاه های اصفهان حضور داشته اند که در این تعداد نمایشگاه برگزار شده 64 مشارکت کننده خارجی حضور یافته و 151 هزار و 150 بازدیدکننده مؤثر، متخصص و ثبت اطلاعات شده نیز بازدید کرده اند.

وی با بیان این که در برگزاری هر چه بهتر و کیفی تر نمایشگاه ها از همفکری و همراهی دانشگاه ها، انجمن های تخصصی و خصوصی کمک گرفته ایم، اعلام کرد: به عنوان نمونه در آخرین نمایشگاه برگزار شده اصفهان که نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری بوده است، 70 متر فضای رایگان در اختیار دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان و نجف آباد قرار گرفت تا به ارایه دستاوردهای خود در این حوزه بپردازند.

برنامه ریزی شرکت نمایشگاه ها برای حضور در 11 نمایشگاه جهانی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با تأکید بر اهمیت حضور در نمایشگاه های خارجی گفت: در سال جاری حضور در 11 رخداد خارجی از سوی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برنامه ریزی شده که تاکنون 8 رخداد به انجام رسیده است. به عنوان نمونه در حال حاضر یک هیأت 40 نفره از میان تجار و فعالان نساجی کشور با هماهنگی این شرکت در نمایشگاه نساجی ایتما در میلان ایتالیا حضور دارند. 

وی افزود: همزمان با این رخداد نمایشگاه نفت و گاز در عشق آباد ترکمنستان در حال برگزاری است که 20 شرکت مطرح ایرانی نیز در این نمایشگاه حضور دارند و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، مجری برگزاری پاویون جمهوری اسلامی در این نمایشگاه در بیش از 300 مترمربع است. 

به گفته وی، در سال گذشته، جمهوری اسلامی ایران بعد از روسیه دومین پاویون بزرگ این نمایشگاه را در اختیار داشت.

وی اعلام کرد: همچنین در آذر ماه امسال شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان هماهنگ کننده پاویون جمهوری اسلامی در نمایشگاه Big5 دبی به عنوان بزرگ ترین نمایشگاه صنعت ساختمان خاورمیانه در فضایی به مساحت 174 مترمربع با حضور 13 شرکت از سراسر ایران خواهد بود. همچنین هماهنگی و مدیریت حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه طلا و جواهر ویچنزای ایتالیا و نمایشگاه نفت و گاز مسقط در عمان از دیگر رویدادهایی است که در حال برنامه ریزی آن هستیم.

پاویون 300 متری ایران در نمایشگاه نفت و گاز ترکمنستان

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در سال های اخیر در ارتباط با برگزاری نمایشگاه های خارجی گفت: به رغم وجود برخی تحریم ها، تلاش کردیم حضور خود در نمایشگاه های خارجی را کم رنگ نکرده و با نگاه به توسعه صادرات و افق های بازار جهانی، در این زمینه فعال عمل کنیم. 

وی با اشاره به این که در شرایط پساتحریم باید حضور خود را در بازارهای خارجی افزایش و قوت بخشیم، تأکید کرد: تا چند روز دیگر شاهد حضور 20 شرکت ایرانی در میان 108 مشارکت کننده فعال نمایشگاه نفت و گاز ترکمنستان خواهیم بود، و با توجه به این که نمایشگاه نفت و گاز ترکمنستان یکی از مهم ترین نمایشگاه های این حوزه در جهان است، شرکت های ایرانی در این دوره در 300 مترمربع فضای نمایشگاهی در قالب پاویون ایران و با مدیریت شرکت نمایشگاه های اصفهان حضور یافته اند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار این کشور را به دست گیرند.

به گفته وی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به عنوان نماینده انحصاری این نمایشگاه ها کلیه خدمات از جمله ویزا، ترانسفر بار، انتخاب هتل، سرویس های مسافرتی و برگزاری نشست های تجاری بین نمایندگان شرکت ها با افراد متناظر در خارج از کشور را برنامه ریزی می کند.

مردم و رسانه ها پروژه نمایشگاه بزرگ را مطالبه گری کنند

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با اشاره به آغاز خاک برداری عملیات ساخت پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان از 14 آبان ماه، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده متعهد شده ایم فاز اول این پروژه با اعتبار 1500 میلیارد ریال تا دو سال آینده به بهره برداری برسد. 

به گفته وی هم اینک پیمانکار در محل پروژه در حال ساخت کارگاه ها و تجهیز آن است و تاکنون سه هزار و 100 مترمربع خاک برداری انجام شده است.

وی تأکید کرد: تلاش بر این است که همزمان با اجرای فونداسیون، محل رجیسترینگ و ورودی سالن ها، پیمانکار دوم ساخت اسکلت فلزی سالن را به صورت موازی (overlap) ادامه دهد و طبق برنامه فونداسیون باید تا خرداد 95 به پایان برسد. 

وی با تأکید بر اینکه محقق شدن این پروژه مطالبه مردم است، گفت: هم اکنون آماده ایم تا طرح توجیهی افزایش سرمایه برای سال 95 را به مجمع شرکت ارایه دهیم و شورای شهر اصفهان نیز در بودجه سال 94 افزایش سرمایه تا 15 میلیارد تومان را لحاظ کرده است.

محققیان با اشاره به اینکه هم اکنون 60 درصد سهامدار این پروژه شهرداری و 40 درصد دیگر در اختیار اتاق بازرگانی و 13 سهامدار دیگر است، گفت: وقتی سهامداران یک شرکت خصوصی افزایش سرمایه را در مجمع فوق العاده مصوب کنند، این امر جزء تکلیف سهامداران خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه تنها تضمین تکمیل این پروژه مطالبه مردم است، اضافه کرد: شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان دو رسالت ایجاد نیاز برای مخاطبین و برطرف کردن آن در نمایشگاه ها را ایفا می کند و رسانه ها نیز وظیفه دارند فرهنگ مطالبه گری را در مردم زنده و پویا نگه دارند. 

وی افزود: زمانی در اصفهان تنها 11 عنوان نمایشگاه در طول یک سال برگزار می شد و در صورتی که این نیاز ایجاد نشده بود، توقع مردم نیز همچنان در همان سطح باقی می ماند و نمایشگاه های استان تا بدین جا توسعه نیافته بود.   

نمایشگاه بزرگ اصفهان، پروژه محوری شهر

وی با تأکید بر اینکه از زمان مطرح شدن پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان تا تحقق اجرا 12 سال زمان گذشته است، اضافه کرد: این وقفه در اجرای پروژه، سرمایه گذاران بخش خصوصی را بی اعتماد کرده و مجموعه شرکت نمایشگاه اصفهان و شهرداری سعی دارند این اعتماد را برگردانند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه شهرداری اصفهان، اعتمادسازی برای بخش خصوصی به منظور حضور در پروژه های شهری است و بر خلاف نگاه عوام، پروژه های شهرسازی فقط به بزرگراه ختم نمی شود بلکه مجموعه هایی مانند هتل و نمایشگاه نیز در ردیف آن ها قرار می گیرد.

به گفته وی همکاری و تعامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان و شهرداری از سال 93 تاکنون به خوبی رقم خورده و شهردار اصفهان پروژه نمایشگاه را به عنوان پروژه محوری شهر قلمداد می کند. 

وی اذعان داشت: در سال های ابتدایی پس از انقلاب 1357 بیشتر لوازم مصرفی در کشور وابسته به خارج یا وارداتی بود اما در سه دهه گذشته با همت مردم و حمایت دولت ها از صنایع داخلی و کشاورزی بومی، ایران در این بخش رشد خوبی داشته است اما صنعت کشور همچنان در نقطه مطلوب قرار ندارد و ایران باید با تکیه بر اراده جمعی، به جایگاه حقیقی خود در همه صنایع و تولیدات دست یابد.

وی افزود: در فضای نمایشگاه ها از طریق آشنا کردن غرفه داران برتر و غرفه داران خارجی با سایر مشارکت کنندگان می توان فرصت های جدیدی برای پیشرفت صنعت کشور ایجاد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار