پنج تشکل دانشجویی دانشگاه های شیراز در نامه ای سرگشاده خطاب به مردم و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به توضیحات رییس این شورا درباره سفر آتی اعضای شورا به سئول (مرکز کره جنوبی) واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۱۲۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 16 November 2015
در نامه سرگشاده این تشکل های دانشجویی آمده است: در حالی سفرهای خارجی شورا را برای افزایش تجربه یا تبادل اطلاعات دانسته اند که زیرکانه از پاسخ به این سوال جدی دانشجویان خودداری کرده اند که اگر سفرهای خارجی برای افزایش تجربه و یا به قول نماینده ایشان، برای طلب علم است، چرا با پول بیت المال؟!
در این نامه آمده است: سوال دیگر اینکه، چرا کارشناسان و متخصصان شهری به جای آقایان نماینده به این سفر نمی روند؟! و سوال مهم تر آنکه چرا دلایل و اهداف اینگونه سفرها به صورت شفاف برای مردم و دانشجویان بازگو نمی شود؟ آیا مردمی که اعضای شورای شهر را به این کرسی نشانده اند، نامحرم هستند؟

استقبال از انتقال ساختمان شورای شهر به منطقه محروم شیراز
پنج تشکل دانشجویی دانشگاه های شیراز در بخش دیگری از نامه سرگشاده خود از انتقال ساختمان شورای اسلامی شهر شیراز به منطقه محروم شهر استقبال کرده و نوشته اند: کار بسیار خوبی انجام شده که ساختمان شورای شهر از منطقه بالای شهر به جنوب شهر و منطقه های مستضعف نشین آمده است تا ولی نعمتان اصلی انقلاب نماینده های خود را که به پارلمان شهری فرستادند، در بین خود احساس کنند و خوب است که بقیه ارگان ها هم این کار پسندیده شورا را تکرار کنند.
در ادامه این نامه سرگشاده آمده است: 'خوب است هزینه های ساخت، این عمارت (بخوانید کاخ) برای مردم شفاف شود، و ببیند به اسم جذب سرمایه گذار و آبروی نظام، با پول بیت المال چه بناهایی ساخته می شود.'
پنج تشکل دانشجویی دانشگاه شیراز در این نامه خطاب به رییس شورای اسلامی شهر شیراز افزوده اند: فرزندان انقلابی شما در دانشگاه ها همیشه خود را از دوری از انصاف و عدالت بر حذر داشته و قدردان مسئولین فعلی و جناب حقدل به دلیل پیگیری نسبی مشکلات شهر بوده و هستیم و این مطالبات و نامه ها، نباید این موضوع را به ذهن مسئولان متبادر کند که ما خدای ناکرده از روی بغض شخصی و یا تشکلی با شخصی یا ارگانی مشکل داریم، مهم برای ما رسیدگی کامل و کافی به محرومان و امور پابرهنگان و حاشیه نشینان و توزیع عادلانه ثروت و امکانات در شهر است.
در ادامه این نامه سرگشاده آمده است: برای پیگیری مشکل مستضعفان، در پیشگاه مردم شیراز از اعضای شورای شهر، شهرداری و اداره های متولی امور مردم دعوت می کنیم، به جلسه ای با موضوع بررسی مشکلات طبقات گودنشین و محروم، در یکی از دانشگاه های شیراز، به انتخاب خودشان حضور یابند.
این نامه سرگشاده به امضای مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه های شیراز، تشکل وصال دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه های شیراز و آزاد اسلامی شیراز و بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز رسیده است.
این نامه سرگشاده درپاسخ به مطالب رییس شورای اسلامی شهرشیراز است که روزدوشنبه 18 آبان 94 درحاشیه جلسه این شورا و در پاسخ به نخستین نامه سرگشاده چهار تشکل دانشجویی که روز 16 آبان انتشار یافت و در آن خواستار لغو سفر اعضای شورای شهر شیراز به کره جنوبی بودند، نگاشته شده است.
** رییس شورای اسلامی شهر شیراز در نشست روز 18 آبان جاری در واکنش به این نامه و در باره دلایل سفر آتی اعضای شورا به سئول پاینخت کره جنوبی اظهار داشت: سفرهای خارجی برای افزایش تجربه یا تبادل اطلاعات در دولت، مجلس و بسیاری از دستگاه ها اتفاق می افتد و حتی از ابتدای شورای چهارم تاکنون تعداد سفرهای خارجی به تعداداعضانبوده است و هرسفر خارجی که توسط اعضای شورا انجام شده برای همراهی با شهرداری بوده و در موارد بسیاری حتی اعضای شورا با اکراه و اجبار به سفری اعزام شده اند.
غلام مهدی حقدل ضمن انتقاد از لحن نامه ای که روز 16آبان از سوی تشکل های دانشجویی خطاب به شورای اسلامی شهر شیراز نگاشته شده بود، گفت: امروز ساختمان شورا و اعضای آن درکنار حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) مستقر هستند و به لطف خدا رونق و تعالی با حضور شورا به این منطقه بازگشته و بالا، پایین و شرق و غرب شیراز از پروژه های متعدد برخوردار شده اند.
**پیشتر و در روز 16 آبان جاری، چهار تشکل دانشجویی دانشگاه های شیراز در نامه ای با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر سفر برخی اعضای این شورا به کشور کره جنوبی، لغو این مصوبه و توجه به مناطق محروم این شهر را خواستار شدند.
در نامه سرگشاده این تشکل های دانشجویی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و شهردار منطقه هفت شیراز آمده است: با توجه به شرایط موجود و مناطق محروم شهر چه لزومی دارد طبق مصوبه ای که به تصویب شورا در آمده است، تعدادی از اعضای شورای شهر، به شهر سئول (مرکزکره جنوبی) سفر کنند؟
این نامه افزوده است: حداقل درخواست ما از شما این است که دلائل این سفر را برای همگان روشن کرده و پاسخگوی دانشجویان باشید و برای یک بار هم که شده به کره جنوبی شیراز سفر کرده تا از نزدیک این منطقه را هم مشاهده کنید.
این تشکل های دانشجویی با اشاره به دعوت خود از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برای حضور در نشست 'از کوشکک تا سئول' که 10 آبان 94 با حضور نماینده غیرعضو این شورا در مسجد محله محروم کوشکک برگزار شد، اظهار کرده اند: رهبر معظم انقلاب بارها بر مدیریت جهادی تاکید کرده اند، با این وجود این چه مدیریتی است که پس از نزدیک به سه سال پیگیری مداوم دانشجویان و مردم آن منطقه (کوشکک) هنوز هم این منطقه با مشکلات بسیاری روبه رو است؟ آیا این تعلل در پیگیری ها و تساهل در حل مشکلات مردم، ناشی از حاکمیت نحوی نگاه صدقه ای بر مسئولین شهری نسبت به محرومین و پایین نشینان جامعه نیست؟
در این نامه سرگشاده همچنین آمده است: سوالی که برای ما به وجود می آید این است که چرا در این گونه همایش های دانشجویی دغدغه مند، فقط و فقط عده معدودی از اعضای شورای شهر حضور به هم می رسانند؟ آیا دیگر نمایندگان محترم، نمایندگان مردم نیستند؟ چرا در هیچ یک از جلسات عمومی دانشجویی ریاست محترم شورای شهر شرکت نمی کند؟
این نامه سرگشاده می افزاید: یکی از مهم ترین آسیب های شورای شهر، شفاف و علنی نبودن روند بررسی پیشنهادات و مشکلات شهری است. به چه دلیل مکالمات اعضا در جلسات علنی شورای شهر به صورت مستقیم از رادیو پخش نمی گردد تا مردم از مکالمات نمایندگانشان خبردار شوند؟ یا دست کم صوت تمام و کمال صحن علنی در سایت رسمی شورا قرار گیرد؟
در این نامه سرگشاده آمده است: اگر واقعا حساب تمامی اعضا صاف است، پس چه مانعی برای پخش علنی جلسات باقی می ماند؟ آیا مردم محرم شما نیستند و شما موظف به پاسخگویی به ولی نعمتان خود نیستید؟ اجازه دهید مردم از جزییات تصمیماتی که برای آنان می گیرید آگاه شوند و چرا وکلای مردم بعد از گذشت نیمی از عمر شورای چهارم در مورد تصمیماتی که برای شهر اتخاذ کردند شفاف سازی نمی کنند.
چهار تشکل دانشجویی افزوده اند: متاسفانه شنیده های ما حاکی از آن است که تعداد مشخصی از اعضای شورای شهر هستند که در عین اینکه در منصب سیاستگذاری می باشند، همزمان در حال فعالیت اقتصادی نیز هستند. اولا آنکه رهبری می فرمایند: 'مال اندوزی حلال بر مسوولان جمهوری اسلامی حرام است'، در ثانی با کمال تاسف برخی از اعضای شورای شهر در حال فعالیت اقتصادی مرتبط با شهرداری هستند و از رانت اطلاعاتی شورای شهر برای منافع اقتصادی خود بهره می برند. فلذا جنبش دانشجویی از نهاد های مسئول مانند حراست شهرداری ،نهاد های امنیتی و سازمان بازرسی کل کشورخواستار آن هستیم که در مورد این شبهه که در اذهان جنبش دانشجویی و به خصوص مردم ایجاد شده است شفاف سازی کامل را اتخاذ کنند.
این نامه سرگشاده از سوی تشکل دانشجویی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه های شیراز، تشکل دانشجویی وصال دانشگاه آزاد اسلامی، تشکل دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز و بسیج دانشجویی دانشکده فنی ومهندسی شهید باهنر شیراز انتشار یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار