ولایتی خبر داد
تابناک: مشاور ارشد رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: کنگره بین‌المللی آسیایی-آفریقایی مایکوباکتریولوژی هر دو سال یکبار درایران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱ 11 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان،علی اکبر ولایتی در اختتامیه نخستین کنگره بین‌المللی آسیایی-آفریقاییمایکوباکتریولوژیکه در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: تحقیق پیرامون بیماری سل و راههای درمان آن یک امر بسیار مهم و حیاتی برای تمام جهان است.

وی با اشاره به اینکه داروی موثری برای برخی از مبتلایان به این بیماری کشف نشده است، افزود: ما باید با ترکیب دانش و تجربه و هم‌اندیشی پژوهشگران و پزشکان راهی برای حل این معضل پیدا کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از تمام افرادی که در این کنگره حضور پیدا کردند خواست تا ارتباط خود را با یکدیگر از طریق مجلات و رسانه ها حفظ کنند .

وی محققان این عرصه را یک خانواده خواند و گفت: این خانواده باید با همکاری یکدیگر راهی برای درمان بیماران مبتلا به سل که تاکنون درمان نشده‌اند، پیدا کنند.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر پیتر والای ایتالیایی به اصفهان اشاره کرد و افزود: وی قبل از بازدید از اصفهان، زیباترین میدان دنیا را فلورانس خواند، اما پس از بازدید از میدان نقش جهان نظرش تغییر کرد واین میدان را زیباترین میدان جهان نام نهاد.

مشاور ارشد رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل همچنین مسجد جامع عتیق را تبلور بیش از هزار سال معماری ایرانی دانست و گفت: مجموعه‌ای از معماری اصیل ایرانی را در این مسجد می‌توان مشاهده کرد.

وی در پایان از فلاحتیان رئیس شرکت پرشیان فولاد برای حمایت از برگزاری این کنگره تشکر و قدردانی کرد.

بکنگره آسیایی - آفریقایی مایکوباکتریولوژیبین المللی که از سه روز پیش در اصفهان آغاز شده بود، عصر امروز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

نیروگاه شهید محمد منتظری و همچنین شرکت مدیریت تولید برق شهید محمد منتظری در اوریل سال 1390 در راستای اصل 44 قانون اساسی به شرکت پرشیان فولاد واگذار شد که به عنوان حامی، نخستین کنگره آسیایی آفریقایی مایکوباکتریولوژی (میکروب اصلی سل) را برگزار کرده است.

علی‌اکبر ولایتی برای حضور درنخستین کنگره آسیایی - آفریقایی مایکوباکتریولوژی (میکروب اصلی سل)و به عنوان رئیس این کنگره در اصفهان حضور یافت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار