رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نشانگرهای مواد غذایی مانند عمل می‌کنند که مردم را نسبت به مصرف غذایی سالم آگاه خواهند کرد.
کد خبر: ۱۳۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 16 November 2015
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نشانگرهای مواد غذایی مانند عمل می‌کنند که مردم را نسبت به مصرف غذایی سالم آگاه خواهند کرد.

به گزارش فارس ،حبیب‌الله موسوی‌بهار درهمایش کشوری برچسب‌گذاری مواد غذایی ونشانگرهای رنگی تغذیه‌ای در همدان با بیان اینکه امروز همه مسئولان سلامت کشور در این همایش گرد هم آمده‎اند تاپاسخگوی نیاز 70میلیون جمعیت باشند،اظهارکرد:حواشی و مولفه‌های تأثیرگذار بر سلامتی وجود دارد و باید اقدامات درستی را در راستای حفظ سلامتی به کار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه برچسب‌گذاری بر روی مواد غذایی در کشور، گفت: سازمان غذا و دارو و صنایع غذایی اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه برچسب‌گذاری بر روی مواد غذایی اقدام شایسته‌ای است که مطالعات و بررسی‌ها را در خصوص بسته‌بندی مواد غذایی بالا می‌برد، گفت: نشانگرهای مواد غذایی مانند چراغ راهنمایی عمل می‌کنند که مردم را نسبت به مصرف غذایی سالم آگاه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه داشتن آرم سازمان غذا و دارو، تاریخ تولید و انقضا بر روی مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است، افزود: انسان در طول عمر خود غذاهایی بسیاری مصرف می‌کند که سلول‌ها در اثر خوردن این مواد دائماً در حال تغییر است بنابراین استفاده از غذای ناسالم بر روح و روان و سلامت افراد تأثیرگذار است.

موسوی بهار با بیان اینکه بیماری غیر واگیر در کشور درصد بالایی را به خود اختصاص داده است، به شیوع بیماری سرطان به ویژه در کودکان پرداخت و تصریح کرد: تغذیه ناسالم از جمله عوامل تأثیرگذار ابتلا به بیماری سرطان است.

وی با اشاره به اینکه در دوره پساتحریم یکی از عوامل پیشرفت جامعه واردات ارز با صدور مواد غذایی به کشورهای مختلف است، افزود: متأسفانه بازار صنایع غذایی خوبی را در کشورهای اطراف نداریم که اگر به این مسئله توجه شود شاهد پیشرفت و توسعه خواهیم بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار