فرماندار خلخال گفت: بخش صنعت این شهرستان مشکلات زیادی دارد و رفع این مشکلات در گرو همکاری همه جانبه مسوولان دستگاه های اجرایی استان است.
کد خبر: ۱۳۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸ 16 November 2015
به گزارش ایرنا ، علی نظری روز دوشنبه در جلسه کارگروه توسعه شهرک صنعتی خلخال افزود: در حالی که برای حل مشکل بیکاری و ایجاد زمینه های اشتغال نیازمند توسعه صنعتی هستیم محدودیت های مختلف قانونی همراه با محدودیت زمین برای احداث نواحی صنعتی موانع تحقق این هدف هستند.
او گفت: 46 واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی خلخال احداث شده و جایی برای راه اندازی واحدهای جدید در این محل وجود ندارد و این در حالی است که برای اجرای طرح توسعه این شهرک و الحاق اراضی مستعد اطراف آن نیازمند رفع موانع قانونی از جمله بازنگری در طرح جامع ، محدوده و حریم شهر خلخال همراه با مساعدت در صدور مجوزهای لازم از سوی مسوولان دستگاه های اجرایی ذیربط استان
هستیم.
فرماندار خلخال با بیان اینکه مشکل اقتصادی و درآمدی مردم خلخال باید با اجرای طرح های صنعتی کوچک و بزرگ حل شود اظهار کرد:
اختصاص 50 درصد از مساحت شهرستان به مناطق حفاظت شده محیط زیست و کوهستانی بودن 50 درصد باقیمانده مانع بزرگی بر سر راه توسعه صنعتی و راه اندازی کارخانه های بزرگ صنعتی در این شهرستان است.
او گفت: در حالی که متقاضیان واحدهای کارگاهی و تولیدی کوچک خلخال رغبتی به راه اندازی واحدهای پیشنهادی خود در نواحی صنعتی و عاری از امکانات زیربنایی ندارند تنها راه چاره کنار آمدن با قوانین دست و پاگیر و توسعه شهرک صنعتی موجود در حوالی شهر برای حل مشکل موجود است.
نظری افزود: مناطق مسکونی باید دست کم یک کیلومتر از شهرک های صنعتی فاصله داشته باشند ولی احداث شهرک صنعتی ایثار در منطقه ای چسبیده به شهرک صنعتی خلخال بدون اخذ مجوزهای قانونی در گذشته مسوولان فعلی شهرستان را با مشکل جدی مواجه کرده است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار