معاون اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی:
معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: موقوفات قرآنی استان متأسفانه قابل توجه نبوده و موقوفات در این زمینه تنها در موضوع قرآن‌خوانی است و در موضوع ترویج و آموزش قرآن موقوفه‌ای نداشتیم.
کد خبر: ۱۳۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 17 November 2015
حجت‌الاسلام جمال ایزدی در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم و اذان و دعاخوانی خراسان رضوی در مسجد مهدیه قوچان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی استانی به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی بوده که از امشب به مدت سه روز در شهرستان قوچان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه 28 آبان در مصلی قبای این شهرستان با سخنرانی حجت‌الاسلام احمد مروی؛ معاونت ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات حفظ، ترتیل و قرائت قرآن کریم، اذان و دعاخوانی 425 نفر شرکت کرده‌اند که تعداد متسابقان برادر 210 و خواهر 215 نفر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی نیز در کنار مسابقات برای مردم شهرستان و متسابقان نیز طرح‌ریزی شده است، افزود: سیاست اوقاف در استان بر این بوده که مسابقات در محل استان به طور صرف برگزار نشود و در شهرستان‌ها نیز با برگزاری این مسابقات یک کار فرهنگی و قرآنی انجام شود که امسال با توجه به شاخص‌های در نظر گرفته شده قوچان انتخاب شد.

وی فعالیت‌های اوقاف را در خراسان رضوی بر سه محور دانست و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اوقاف امامزادگان بوده که 254 امامزاده در این استان مدیریت می‌شود و کارهای متعدد فرهنگی، مراسمات، مراکز قرآنی و دفاتر مشاوره از جمله این فعالیت‌ها در امامزادگان و بقاع متبرکه است.

ایزدی موقوفات، احیا و ایجاد آنها و مدیریتشان را بخش دیگری از فعالیت‌های اوقاف در کنار مسابقات قرآنی و طرح حفظ برشمرده و یادآور شد: طی سال به مناسبت‌های مختلف عنوان‌هایی طراحی شده که مراسم‌های خوبی در سطح استان و بقاع همچون آرامش بهاری، دهه ولایت، دهه کرامت، بصیرت عاشورایی به صورت کیفی و کمی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: موقوفات قرآنی استان متأسفانه قابل توجه نبوده و موقوفات در این زمینه تنها در موضوع قرآن‌خوانی است و در موضوع ترویج و آموزش قرآن موقوفه‌ای نداشتیم.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه برخی از موقوفات قرآنی تلفیقی است، عنوان کرد: در سال‌های اخیر خیرین توجه ویژه‌ای به موقوفات قرآنی داشته‌اند و در دو سال اخیر موقوفات خوبی در این زمینه ایجاد شده اما به دلیل تلفیقی بودن آمار درستی وجود ندارد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار