مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان گفت:به منظوربالا بردن سرانه مطالعه و کتابخوانی درهمدان، نخستین اتوبوس مطالعه درهمدان راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۳۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 17 November 2015

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان گفت: به منظور بالا بردن سرانه مطالعه و کتابخوانی در همدان، نخستین اتوبوس مطالعه در همدان راه‌اندازی شد.

به گزارش فارس ،سیدمحمد پوروخشوری درمراسم افتتاح اتوبوس مطالعه در همدان اظهار کرد: راهاندازی اتوبوس مطالعه بدون دریافت اعتبار از دولت انجام شد.

وی با بیان اینکه با راهاندازی این ایستگاه مطالعه سیار 650 میلیون تومان صرفه‌جویی اقتصادی شده است، خواستار توجه به این امر شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان با اشاره به اینکه 24 درصد سفرهای شهری با اتوبوس انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: روزانه حدود 200 هزار نفر با اتوبوس در سطح شهر همدان جابجا میشوند و بر همین اساس راه‌اندازی ایستگاه مطالعه سیار میتواند در بالا بردن سطح مطالعه تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گفته وی هزینه ایجاد کتابخانه بالاست و به همین دلیل راهاندازی کتابخانههای سیار و کیوسک‌های مطالعه در سطح شهر موثرتر است.

پوروخشوری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تعداد 25 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شده است، گفت: همچنین 12 اتوبوس نیز بازسازی و نوسازی شده تا در خدمت شهروندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تعداد 37 خط اتوبوس با 200 دستگاه اتوبوس فعال در همدان وجود دارد، تصریح کرد: یکی از اهداف سازمان اتوبوسرانی ایجاد فضای مطالعه در اتوبوس‌ها است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار