همزمان با بیست و سومین دوره هفته کتاب و به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل، کودکان راوی یار مهربان شدند تا انس‌ خودشان را بیشتر با کتاب نشان دهند.
کد خبر: ۱۳۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹ 17 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عصر امروز و در مراسم گرامیداشت هفته کتاب که در مراکز فرهنگی، هنری کانون‌ استان اردبیل برگزار شد، برنامه‌های مختلفی همچون زنگ کتاب، هفت دقیقه یک کتاب، کتاب‌سازی، یک رهگذر یک کتاب، ایستگاه مطالعه کتاب، نمایش و نقد کتاب به همراه کتابخوانی کودکان و نوجوانان در مراکز کانون اردبیل برگزار شد.

همچنین به همین مناسبت معرفی کتاب‌های الکترونیکی، بازدید از نمایشگاه‌های کتاب، ساخت ماکت کتاب با گل سفال و نشریه‌نگاری با موضوع معرفی نویسندگان به انجام رسید تا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل هفته کتاب و کتابخوانی گرامی داشته شود.

به همین میمنت جشن هفته کتاب با عنوان «کتاب بهترین دوست من» در اکثر مراکز کانون‌ها برگزار شد و در عین حال معرفی تازه‌های انتشارات کانون، نشست مربیان و معلمان مدارس با عنوان الگوهای برتر روخوانی کتاب و تصویرسازی از کتاب قصه به انجام رسید.

همچنین به مناسبت هفته کتاب تجلیل از اعضای کتابخوان برتر، خدمات اورژانسی کتاب، مسابقه یک تصویر و یک قصه و معرفی بهترین کتابی که خواندید در مراکز کانون برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در این آیین‌ اظهار کرد: اگر بتوانیم از همان دوران کودکی نسل آینده را با کتاب و فرهنگ مطالعه آشنا کنیم، بخش عظیمی از مشکلات برطرف می‌شود.

ناهید اللهوردیزاده تصریح کرد: هر چقدر کودکان ما کتاب بخوانند، بصیرتشان بیشتر شده و مسلط به همه مسائل قادر هستند در آینده تحلیل‌های درست از شرایط جامعه داشته باشند.

وی تدارک ویژه کانون‌ها را در گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در معرفی کتاب و برنامه‌هایی همچون قصه‌گویی و شعرخوانی را یادآور شد و گفت: همه این برنامه‌ها با محوریت آشنایی کودکان با فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همراه حضور در کتابخانه‌های سیار انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار