رئیس امور عشایر فردوس خبر داد
رئیس اداره امور عشایر فردوس از نیاز 2 میلیارد تومانی برای تامین آب شرب سایت‌های عشایری این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲ 17 November 2015


محمدرضا ساسانی  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار داشت: شهرستان فردوس دارای 2 هزار و 500 نفر جمعیت عشایری در قالب 650 خانوار و همچنین شش سایت اسکان عشایری است.

وی گفت: عشایر شهرستان فردوس در شش سایت اسکان شامل کجه، چاهنو، آبدکی، پلوند، ابراهیم آباد، طاهرآباد و گل‌پخوان مشغول به فعالیت هستند که کجه و چاهنو با برخورداری از جمعیت 300 خانواری به عنوان بزرگ‌ترین سایت اسکان عشایر خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

رئیس اداره امور عشایر فردوس یکی از عمده مشکلات سایت‌های عشایری این شهرستان را کم آبی و خشکسالی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مشکل آب شرب مناطق عشایری فردوس با آبرسانی سیار انجام می‌شود و از ابتدای امسال نیز 8 هزار مترمکعب آب معادل 660 تانکر به سایت‌های عشایری این شهرستان حمل شده است.

ساسانی با اشاره به اینکه برای رفع مشکل تامین آب شرب سایت‌های عشایری فردوس به اعتباری معادل 2 میلیارد تومان نیاز است، تصریح کرد: مشکل تامین آب شرب سایت‌های عشایری فردوس با اتصال شبکه آب روستایی به روستای ابراهیم آباد امکان‌پذیر است و برای این اقدام نیز اعتباری معادل 2 میلیارد تومان مورد نیاز است.                                                 

دولت، عشایر را از مزایای بیمه اجتماعی بهره‌مند کند

وی یادآور شد: عشایر شهرستان فردوس به دلیل خشکسالی به تسهیلات ویژه‌ای نیاز دارند تا بتوانند هزینه‌های جاری واحدهای دامی و همچنین علوفه دامی مورد نیاز خود را تامین کنند.

رئیس اداره امور عشایر فردوس گفت: باید اعتباری از محل صندوق مدیریت بحران برای بیمه دام عشایر شهرستان اختصاص یابد تا دام‌های عشایر زیر پوشش بیمه قرار گیرند و در صورت بروز حادثه، حداقل بخشی از خسارت وارده از طریق بیمه جبران شود.

ساسانی همچنین به مشکل بیمه اجتماعی عشایر اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بسیاری از عشایر شهرستان فردوس سن بالای 60 سال دارند و از کارافتاده نیز هستند دولت باید در این ارتباط اقدام لازم را انجام و این قشر زحمت‌کش را که اغلب نیز سابقه پرداخت بیمه بالای 10 سال دارند را از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کارگزاری بیمه دام و بیمه اجتماعی عشایر توسط شرکت‌های کشاورزی انجام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به مشکل رفت‌وآمد برای عشایر، پیگیر این هستیم که در صورت موافقت از این پس امور بیمه اجتماعی و بیمه دام عشایر در شرکت تعاونی عشایری شهید پارسا انجام شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار