وزیر صنعت، معدن و تجارت بر شتاب در اجرایی شدن طرح های بزرگ صنعتی در استان گلستان تاکید کرد و گفت: هم اکنون مطالعات برخی از این طرح ها توسط سازمان های ذیربط در حال انجام است.
کد خبر: ۱۳۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶ 17 November 2015
محمدرضا نعمت زاده در دیدار با حسن صاقلو استاندار گلستان تصریح کرد: در این رابطه مطالعات طرح gttp (تبدیل گاز طبیعی به پروپیلن) توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و همچنین مطالعات کارخانه فولاد با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در دست انجام است. 
نعمت زاده افزود: به طور قطع با شتاب دادن به روند مطالعات طرح های صنعتی گلستان، اقدامات اجرایی به زودی آغاز خواهد شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به جد پیگیر مسائل مطالعاتی و اجرایی شدن این طرح ها می باشد.
استاندار گلستان نیز با بیان اینکه گلستان از طرح های بزرگ صنعتی بی بهره است، گفت: ایجاد طرح های صنعتی بزرگ نظیر کارخانه های فولاد و تبدیل گاز طبیعی به پروپیلن می تواند در رونق اقتصادی و اشتغال منطقه نقش به سزا داشته باشد. 
حسن صادقلو با اشاره به همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در رونق صنعتی گلستان اظهار داشت: نگاه توسعه محور این وزارتخانه و شخص وزیر می تواند سبب شتاب در اجرای طرح ها و توسعه صنعتی گلستان و دلگرمی مردم استان شود. 
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از استانداری گلستان طرح تبدیل گاز طبیعی به پروپیلن و کارخانه 2 میلیون تنی فولاد از جمله طرح های بزرگی است که در سفر سال 93 دولت تدبیر و امید به استان مصوب شد.

*کارخانه gttp (تبدیل گاز طبیعی به پروپیلن) 
ایجاد اشتغال مستقیم تا حدود 2 هزار نفر، ظرفیت تولید 600 هزار تن پروپیلن سالانه، تبدیل بخشی از منابع عظیم گاز طبیعی به محصولات بالادستی و پایین دستی پتروشیمی با ارزش افزوده بالا و سرمایه گذاری بخش خصوصی تا سقف 81 درصد، استفاده از دانش فنی شرکت های معتبر اروپایی و بهره گیری از محصولات حاصله از اجرای طرح در صنایع پایین دستی از ویژگی اجرای این کارخانه است.

* کارخانه 2 میلیون تنی فولاد
این کارخانه فولاد با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی و صنایع معدنی ایران و بخش خصوصی احداث می شود و قرار است مواد معدنی مورد نیاز آن از طریق خط ریلی ایران - ترکمنستان - قزاقستان از کشور قزاقستان تامین شود.
محل اجرای طرح های صنعتی مزبور در منطقه آزاد تجاری شرق استان گلستان پیش بینی شده است.
استان مرزی گلستان در شمال کشور قرار دارد و بیشتر فعالیت ساکنان این استان یک میلیون و 850 هزار نفری در حوزه کشاورزی است.
گلستان پیش از این به عنوان یک استان کشاورزی شناخته می شد و در سال های اخیر توسعه صنعت و ایجاد اشتغال این بخش مورد توجه قرار گرفته که این مساله نیز بیشتر واحدهای کوچک را شامل شده است.
هم اینک حدود یک هزار و 100 واحد تولیدی و صنعتی با افزون بر 20 هزار بیمه شده در استان گلستان فعال است که گفته می شود 90 درصد این واحدها کوچک و با اشتغالزایی کم و بیشتر در حوزه صنایع غذایی وکشاورزی می باشد.
از سوی دیگر مشکلات ناشی از خشکسالی و آسیب های آن بر بخش کشاورزی استان، نرخ بیکاری افزون بر 12درصدی و بیش از 38 درصد جمعیتی که بین 15 تا 24 سال سن دارند، توجه به صنعت در گلستان را ضروری تر کرده است.
اکنون بیکاری یکی از دغدغه های اصلی مردم گلستان و بویژه جوانان آن است.
استان گلستان دارای 14 شهرستان، 27 بخش، 29 شهر و افزون بر یک هزار روستا است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار