دیگر دستور کار این جلسه به بررسی لایحه شهرداری در خصوص افزایش مشوق‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های محدوده حرم مطهر اختصاص داشت.
کد خبر: ۱۳۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 18 November 2015
شورای اسلامی شهر مشهد به لایحه شهرداری در خصوص انتشار 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اجرای پروژه بافت فرسوده خیابان طبرسی و شارستان رای مثبت داد.

به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهردار مشهد، یکی از دستور کارهای هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، بررسی لایحه یک فوریتی شهرداری در خصوص انتشار اوراق مشارکت برای بافت‌های فرسوده محدوده حاشیه خیابان طبرسی و ضلع شمالی شارستان سمت طبرسی در قطاع دو حرم مطهر اختصاص داشت که به تصویب رسید.

در ماده واحده این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده شده است به استناد بند 5 تبصره 6 قانون بودجه سال 1394 کل کشور و به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه بافت فرسوده محدوده حاشیه خیابان طبرسی و ضلع شمالی شارستان سمت طبرسی در قطاع دو، مبلغ 4 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با سود علی‌الحساب مورد توافق شهرداری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی منتشر نماید.

افزایش مشوق‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های محدوده حرم مطهر رضوی

دیگر دستور کار این جلسه به بررسی لایحه شهرداری در خصوص افزایش مشوق‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های محدوده حرم مطهر اختصاص داشت.

در متن این مصوبه نیز به شهرداری مشهد اجازه داده شد به منظور ایجاد زمینه و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری در محدوده حرم مطهر، تسهیلاتی را برای سرمایه‌گذاران فراهم نماید.

با تصویب این لایحه، حداقل نرخ بازده داخلی در مطالعات ارزیابی اقتصادی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ثامن به میزان 35 درصد تا پایان سال 94 اعمال می‌گردد که این مصوبات تا قبل از صدور پروانه خواهد بود.

برای رسیدن به حداقل نرخ بازده داخلی مذکور، شهرداری به درخواست متقاضی به یکی از روش‌های زیر یا تلفیقی متناسب از روش‌های بند یک و دو مشروط به اینکه از سقف مندرج در دو بند افزایش نیابد پاسخگویی می‌نماید:

1. تقسیط مبلغ پروانه تا سقف 25 ماه

2. تخفیف در هزینه پروانه تا حداکثر 25 درصد

در تبصره‌های این مصوبه نیز تاکید شده است پروژه‌های در محدوده دخالت غیرمستقیم که دارای مساحت 250 مترمربع و بالاتر با کاربری تجاری، اقامتی و مسکونی باشند نیز بدون محاسبه نرخ بازده داخلی مشمول بندهای این مصوبه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار