معاون استاندار کردستان مطرح کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: دولت ناچار به ادامه برنامه ریزی برای برخورد با چاه‌های غیر مجاز در کردستان است تا زندگی آیندگان در کردستان بر اثر منافع امروز ما قربانی نشود و در این مسیر باید با آموزش و برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی با فرمانداران، بخشداران، دهیاران و کشاورزان کمک شایانی به این برنامه ریزی‌ها خواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 18 November 2015

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، امیر قادری در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان که صبح چهارشنبه در استانداری کردستان برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه جدی به موضوع آب شرب شهری و روستایی و برنامه ریزی برای پیشگیری از بروز بحران‌هایی همچون بحران آب شرب شهر سنندج که در نیمه اول سال 94 اتفاق افتاد، اظهار کرد: متاسفانه کم آبی در برخی روستاها زمینه مهاجرت‌های بی رویه به شهرها را فراهم کرده است.

وی گفت: این مهاجرت بی رویه از روستاها به شهر زمینه را برای افزایش جمعیت شهری و افزایش حاشیه نشینی خواهد شد و به تبع آن کم آبی را نیز به دنبال خواهد داشت.

معاون امور عمرانی استانداری کردستان با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در امر هوشمند کردن چاه‌های آب کشاورزی بویژه در محدوده دشت های ممنوعه قروه و دهگلان، تصریح کرد: نصب کنتورهای حجمی و مدیریت مصرف آب در دشت های شرقی استان یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای حفاظت از منابع آب استان است.

وی گفت: دولت ناچار به ادامه برنامه ریزی برای برخورد با چاه های غیر مجاز در کردستان است و در این مسیر باید با آموزش و برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی با فرمانداران، بخشداران، دهیاران و کشاورزان کمک شایانی به این برنامه ریزی‌ها خواهد کرد.

قادری افزود: اعتبارات استان در بخش آبخیزداری برای تثبیت پوشش گیاهی در بالا دست منابع آب و ایجاد زیرساخت های تثبیت آب زیرزمینی یک ضرورت است که در سالیان گذشته وجود بحران در بخش شرب و کشاورزی سبب شده از این مهم غفلت شود که باید اعتبارات در این حوزه افزایش یابد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار