کد خبر: ۱۳۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 18 November 2015

استاندار البرز بر افزایش نظارت دانشگاه علوم پزشکی بر فعالیت عطاری‌ها در استان البرز تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید حمید طهایی صبح امروز در حاشیه بازدید از داروخانه و فرآورده‌های طبیعی و گیاهی سلامتکده تخصصی طب سنتی در استان البرز اظهار داشت: ترویج و نهادینه کردن طب سنتی یکی از مهمترین مواردی است که می‌تواند در برخی از موارد جایگزین داروهای شیمیایی کنونی شود.

وی ادامه داد: در گذشته از داروهای گیاهی به عنوان یک عنصر شفابخش استفاده می‌شد و تأثیرات بسیار خوبی را نیز بر درمان بسیاری از بیماری‌ها داشت.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: از آن جایی که داروهای گیاهی عوارض بسیار کمتری دارد لذا می‌تواند برای علاج برخی از بیماری‌ها به عنوان یک داروی شفابخش مورد استفاده قرار گیرد و مشکلات را مرتفع کند.

طهایی با اعلام اینکه البته با توجه به افزایش و توسعه عطاری‌ها لازم است علاوه بر نظارت بیشتر بر روند فعالیت عطاری‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی، این واحدها تخصصی تر در این زمینه فعالیت کنند و هرگز نسخه پیچی نکنند.

وی تأکید کرد: در این راستا و برای کاهش خطا از سوی عطاری‌ها لازم است آموزش‌هایی از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای صاحبان این واحدها برگزار شود و فعالان در این عرصه بیشتر و دقیق‌تر با مشخصات داروهای گیاهی آشنا شوند اما این مسئله به این معنا نیست که آنان می‌توانند نسخه پیچی کنند.

استاندار البرز در ادامه سخنان خود به فعالیت اولین سلامتکده طب سنتی در استان البرز اشاره و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این سلامتکده گامی مهم در جهت توسعه علوم پزشکی است.

بر اساس این گزارش، در سلامتکده طب سنتی در استان البرز ارائه خدمات مشاوره دارویی زیر نظر متخصصان داروسازی طب سنتی انجام می‌شود و در این مرکز ارائه فرآورده‌های طبیعی و گیاهی نیز انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار