مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح «تعالی مدیریت مدارس» در استان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۱۳۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹ 18 November 2015
به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان محبی در برنامه «طرح تعالی مدیریت مدرسه» که پیش ار ظهر امروز چهارشنبه در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته طرح تعالی مدرسه به صورت آزمایشی در کرمانشاه برگزار شد و امسال به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

محبی محور طرح تعالی را مربوط به فعالیت مدیران باانگیزه، خلاق و نوآور در مدارس دانست و افزود: این طرح برای مدیرانی است که برای اداره مدرسه نگاه برون گرایانه ندارند و به دنبال تهیه امکانات به صورت صرف از بیرون نیستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  افزود: مدیران باید از توانمندی نیروی انسانی اعم از معلمان، دانش اموزان، اولیا استفاده و از آنان کمک فکری بگیرند.

محبی بیان کرد: مدیران مدارس باید از ابتدای سال برای کار خود برنامه داشته باشند و وضعیت مدرسه خود را مشخص کرده تا بداند که از نظر ارتقا در سال جاری قصد دارد به کجا برسد.

وی هدف از برنامه طرح تعالی مدیربت مدرسه را استفاده حداکثری از امکانات، فناوری های موجود، روش های نو و قابل اجرا در مدارس دانست و بیان کرد: مدیران باید بیش از معلمان با روش های نوین تدریس آشنا باشند و مدیران باید در این زمینه از سایرین پیشتاز باشند.

محبی گفت: مدیری که کوچکترین آشنایی با تکنولوژی نداشته باشد حتی مانع اعتلا و تعالی خواهد بود و اثرگذار نیست.

وی خواستار استفاده از فناوری های جدید در حوزه کاری از سوی مدیران مدارس شد و اظهار کرد: توسعه مشارکتهای نیروی انسانی در بخش دانش آموزی معلمان و دبیران باید مورد توجه مدیران باشد.

محبی هدف از تشکیل شوراهای دانش اموزی را استفاده از فکر و خلاقیت دانش آموزان دانست و گفت: متاسفانه از پتانسیل اولیای دانش آموزان در مدارس کمتر استفاده کرده ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: مشارکت اولیا فقط شامل کمک های مالی به مدارس نیست بلکه باید اولیا را دعوت کرد تا در خصوص مشکلات مدرسه، فوق برنامه ها و ... یاری رسان مدیر مدرسه باشند.

 وی مدیر موفق را مدیری دانست که علاوه بر برنامه مشخص مدرسه در برگزاری برنامه های مکمل و فوق برنامه فعالیت داشته باشد و آسیب ها و مشکلات مدرسه را شناسایی و ارائه راهکار دهد.

محبی ادامه داد: در استان کرمانشاه مدیران توانمند، متعهد و دلسوز به عنوان رهبران آموزشی در مدارس مشغول فعالیتند و در این سالها کارهای خوبی انجام گرفته هر چند ایده آل نیست.

وی بیان کرد: باید شاخص های موفقیت را افزایش داد و نیازهای آموزشی را پیاده کرد تا در سایه پیشرفت علمی، اخلاقی، درسی، رفتاری و ... از استانهای برتر باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار