مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره علمی حقوق شهروندی با محوریت دولت الکترونیک در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹ 19 November 2015


 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی ، عطاپور در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی از برگزاریجشنواره علمی حقوق شهروندی با محوریت دولت الکترونیک در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: دستگاه های اجرایی فرصت دارند تا آغاز برگزاری جشنواره مسائل و مشکلات در زمینه زیر ساخت ها و نرم افزارهای دولت الکترونیک را در استان حل کنند تا جشنواره با کیفیت مطلوب برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه دولت الکترونیک در استان اشاره کرد و گفت: توسعه دولت الکترونیک باعث کاهش و جلوگیری از بروز فساد اداری می شود.
در این جلسه همچنین مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات ارتباطات و امنیت استانداری آذربایجان غربی نیز با اشاره به انتخاب ارومیه به عنوان پایلوت برای اجرای طرح شهر هوشمند در کشور گفت: در شهر هوشمند فعالیت هایی نظیر روابط اجتماعی، امنیت، بهداشت، آموزش، شیوه های اشتغال جدید مثل کار از راه دور، خرید و فروش، بانکداری، حکومت شهری، مدیریت شهری، شهرسازی، سیستم حمل و نقل هوشمند به وقوع می پیوندد.
وی با بیان اینکه شهر هوشمند ما را از دنیای یک بعدی شهرهای سنتی به دنیای دوبعدی می برد، تصریح می کند: شهر هوشمند، شهری ۲۴ساعته است که امور شهری در تمام شبانه روز در آن جریان دارد. شهروندان می توانند از طریق اینترنت، در هر زمان و هر مکان به اطلاعات و خدمات آموزشی، تفریحی، تجاری، اداری، بهداشتی و ... مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.
صوفی زاده سپس به خدمات پیشخوان دولت در استان اشاره و خاطرنشان می کند: تعداد دفاتر پیشخوان دولت 245 و تعداد دفاتر آی سی تی در استان 530 دفتر می باشد که از این تعداد 430 دفتر فعال است.
او با بيان آنكه امروزه دستيابي به توسعه بدون كمك از فناوري اطلاعات امكان‌پذير نيست، گفت: حوزه فناوري اطلاعات امروزه با سرعت متحول مي‌شود و ما در استان باتوجه به شرايط خاصي كه دارا هستيم بايد به آن توجه داشته باشيم.
گفتنی است در این جلسه فرمانداران استان نیز از طریق ویدیو کنفرانس مشارکت داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار