بیست و سومین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با حضور قاریان برتر منطقه و حضور آیت الله سیدحبیب الله قدمی از روحانیون برجسته و حافظ کل قرآن کریم و صحیفه سجادیه ،پنجشنبه شب در مهدیه مینودشت برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 20 November 2015
آیت الله سیدحبیب الله قدمی در این مراسم ضمن تفسیر قرآن کریم گفت: تلاوت قرآن کریم، در همه حال ارزشمند است، زیرا قرآن کلام خداست و خواندن همه سوره ها فضیلت دارد و خواندن بعضی از سوره ها در بعضی اوقات به دلیل مصالحی که خداوند و چهارده معصوم (ع) از آن آگاهند ، ثواب بیشتری دارد. 
وی نورانیت و افزودن خیر و برکت خانه را از امتیازات قرائت قرآن دانست و با استناد به فرموده پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: هنگامی که در خانه ای زیاد قرآن خوانده شود، خیر و برکت آن فزونی یابد و اهل خانه مدت ها از آن لذت خواهند برد و همان گونه که ستارگان برای زمینیان می درخشند، این خانه نیز برای آسمانیان می درخشد.
آیت الله قدمی افزود:قرآن برای تدبر و تفکر نازل شده و یکی از وظائف ما، حفظ و قرائت قرآن به منظور زمینه سازی برای عمل کردن به آن است. 
وی افزود: قرآن نور است و برای خروج از ظلمات و تاریکی ها آمده و وقتی که فتنه ها به انسان روی می آورد، برای شناخت حق از باطل فقط باید به قرآن مراجعه کرد.
در این مراسم که رییس شورای اسلامی شهر مینودشت نیز حضور داشت، سید روح الله هاشمی و علی رفیعی از قاریان برجسته منطقه به تلاوت آیات قرآن کریم پرداختند و پس از آن شهید سلیمان الیاسی از شهدای هشت سال دفاع مقدس معرفی شد و از سوی آیت الله قدمی با اهدای لوح تقدیر از خانواده این شهید تجلیل بعمل آمد. 
کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم هرهفته پنجشنبه شب ها همزمان با نماز مغرب و عشا به همت کانون انصارالمهدی (عج) مهدیه مینودشت، پایگاه مقاومت قمربنی هاشم، و وسسه قرآنی مبین با حضور قاریان برتر برگزار و به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی همچون کمک هزینه سفر کربلای معلی و مشهد مقدس اهدا می شود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار