کارشناس مسائل خاورمیانه:
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: جمهوری اسلامی ایران باعث شده تا طرح‌های آمریکا در خاورمیانه بی‌نتیجه بماند، ایران همواره مانع اجرای نقشه‌های استکبار در منطقه بوده و امروز می‌خواهند ما را با خود همراه کنند که به اهداف خود دست یابند.
کد خبر: ۱۳۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 21 November 2015
سعدالله زارعی در اردوی آموزشی دانشجوی شهید مهند حلبی«آغازگر انتفاضه سوم فلسطین» ویژه فعالین فرهنگی دانشجویی مشهد اظهار داشت: منشأ پیدا شدن داعش و جریانی با این نام به اشغال عراق توسط آمریکا باز می‌گردد که گروه‌هایی به نام مبارزه با اشغال عراق ایجاد شد و به جایی رسید که بعدها ایجاد دولت اسلامی عراق و شام را دنبال کرده شروع به عضوگیری کردند.

وی افزود: این اقدام موجب حمایت سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی قرار گرفت و دولت‌هایی از جمله ترکیه و عربستان تلاش کردند از این گروه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حامی مقاومت استفاده کنند.

کارشناس مسائل خاورمیانه عنوان کرد: در این میان جمهوری اسلامی با ایجاد ظرفیت جدید توانست ضربه‌های سنگینی به تروریست‌های داعش در سوریه و عراق وارد آورد و انتظار بود عربستان و ترکیه نیز به صورت مستقیم وارد جنگ شده و از داعش حمایت کنند که عدم این اقدام سبب شد تا داعش عملیات کوچکی را علیه عربستان انجام دهد و یا به صورت محدود بر علیه ترکیه اقداماتی کردند.

زارعی خاطرنشان کرد: در این بین آمریکا هم از موقعیت سوء استفاده کرد و برای اجرایی کردن مقاصد خود وارد بحران خاورمیانه شد و از برخی گروه‌ها که اقدامات مشابه داعش داشتند حمایت کرد.

جریان داعش که دارای تشکیلات جامع و کاملی است، به سادگی از بین نخواهد رفت و تا چندسال دگر نیز ادامه حیات خواهد داشت و به نظر می‌رسد دوران خوش داعش تمام شده و طی سال‌های آینده ضعیف شده و به عنوان یک اهرم فشار مانند گروه القاعده در منطقه باقی می‌ماند.

وی تصریح کرد: ایران همواره در مقابل داعش بوده و همه می‌دانند فرمانده مقابله با داعش در سوریه و عراق قاسم سلیمانی است، پس ایران در وسط معرکه قرار دارد و اینکه می‌گویند ایران باید به اعتلاف مقابل داعش بپیوندد نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به دنبال مبارزه با داعش نیست.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این مطلب که امروز جمهوری اسلامی ایران سبب شده تا طرح‌های آمریکا در خاورمیانه بی‌نتیجه بماند اظهار کرد: ایران همواره مانع اجرای نقشه‌های استکبار در منطقه بوده و حالا می‌خواهند ما را نیز با خود همراه کنند که به اهداف خود دست یابند.

زارعی افزود: داعش وجبهه النصره به دنبال شکستن جبهه مقاومت و نابودی ایران هستند و چگونه آمریکا که با ایران دشمنی چندین ساله دارد می‌خواهد به نفع ما با تروریست‌ها مقابله کنند.

وی تصریح کرد: عربستان نمی‌خواهد یک کشور قدرتمند مانند یمن را در کنار خود شاهد باشد و به همین دلیل تلاش می‌کند تا دست نشانده‌های خود را در یمن به قدرت برساند و اگر این امر محقق نشد از اهرم جنگ کمک می‌گیرد تا به اهداف خود برسد.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: همه اقدامات عربستان مورد تایید کشورهای غربی و آمریکا نیست ولی چون به فکر منافع خود در منطقه هستند از عربستان در جنگ حمایت می‌کنند.

زارعی خاطرنشان کرد: القاعده دشمن خود را غرب تعریف کرده در حالی که داعش مذاهب اسلامی را هدف خود می‌داند و در تفکر آنها جمهوری اسلامی ایران باید نابود شده و سپس به فکر نابودی آمریکا باید بود.

وی عنوان کرد: داعش به هیچ عنوان در تفکر شیعیان جایی ندارد و دیگر مذاهبی هم که در ایران زندگی می‌کنند طبیعی است که از این گروه تروریستی حمایت نخواهند کرد زیرا نتیجه آن ناامن شدن محل زندگی خودشان خواهد بود.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این مطلب که ماجرای پاریس مشکوک است خاطرنشان کرد: قطعاً اتفاقات فرانسه به ضرر رئیس جمهور فعلی فرانسه تمام نشد و مردم فرانسه به دلیل موضوعات امنیتی رای بالایی به وی خواهند داد و در این میان ضرر اصلی را مردم خاورمیانه وارد می‌کنند تا به بهانه مبارزه با داعش جنگ در این منطقه شعله ور شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار