تابناک: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبارکه گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود منابع آبی، جهت فرهنگسازی و ایجاد تعلق باید نهال حمایت و حراست از محیط زیست را در قلب و ذهن دانش آموزان کاشت و از مدارس شروع کرد.
کد خبر: ۱۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹ 12 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، افروز باقری روز پنجشنبه در مراسم نمادین پاکسازی محیط از آلودگیها و کاشت نهال در شهر مبارکه افزود: محیط زیست شامل همه منابع خدادادی ائم از آب، خاک، هوا، جانوران، گیاهان و منابعی است که در تداوم شبکه حیات و فرایند زیستن دخیل هستند.

باقری گفت: درختان به عنوان اندام های تنفسی زمین و یک فیلتر طبیعی جهت حذف آلودگیها از اهمیت خاص برخوردارند.

وی با بیان اینکه همه ما باید نقش حافظان و بهره وران از محیط زیست را داشته باشیم، افزود: هرگونه توسعه باید همگام با طبیعت باشد و ضمن استفاده از آنها برای حفظ و حراست طبیعت نیز اقدام کنیم.

رئیس اداره محیط زیست مبارکه گفت: ایجاد فضای سبز مناسب و حفاظت از فضای سبز موجود باعث حفظ خاک و جلوگیری از ایجاد ریزگردها، تصفیه و تلطیف هوا ، حفظ منابع آبی موجود و اثرات مفید زیست محیطی دیگر خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق بیانات اخیر مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر لزوم حفاظت از محیط زیست، مبحث محیط زیست باید از آموزش و پرورش در اذهان نهادینه شود.

باقری گفت: اداره حفاظت محیط زیست مبارکه با مشارکت شهرداری، اداره منابع طبیعی و آموزش و پرورش، با برگزاری مراسم نمادین پاکسازی محیط از آلودگیها و کاشت فضای سبز مناسب، لزوم مشارکت ارگانهای مختلف و نیز نقش اساسی آموزش و فرهنگ سازی در حفاظت از منابع طبیعی و زیستی را به نمایش گذاشت.

در مراسم مزبور 50 نفر از دانش آموزان و تعدادی از مسئولان شهرستان مبارکه بصورت نمادین محیط اطراف بلوار خیام شهر مبارکه را از آلودگیها پاکسازی کردند و تعدادی نهال کاشتند.

شهرستان مبارکه با 143 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار